استقبال بی سابقه مردم ترکیه از بیت کوین و ارزهای دیجیتال

استقبال بی سابقه مردم ترکیه از بیت کوین و ارزهای دیجیتال

یکشنبه 20 فروردین 1402
از آنجایی که ترکیه با آشفتگی اقتصادی و افزایش نرخ تورم دست و پنجه نرم می کند و در پایان فوریه 2023  نرخ تورم به 55.20 درصد رسیده است، شهروندانش برای رشد مالی به بیت کوین روی آورده اند.  سقوط ارزش لیر ترکیه باعث افزایش خرید بیت کوین شده است و علیرغم تلاش های دولت برای متوقف کردن استفاده از بیت کوین، نرخ پذیرش ارز دیجیتال در ترکیه همچنان به افزایش خود ادامه می دهد و اکنون یکی از بالاترین نرخ های پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان را دارد که بیت کوین در راس آن قرار دارد.
طی دو سال گذشته در حالی که خرید کالا و خدمات با ارزهای دیجیتال در ترکیه ممنوع است اما جامعه کریپتو رشد قابل توجهی داشته است و علیرغم کلاهبرداری هایی که صورت گرفته همچنان این نرخ خرید و فروش افزایش یافته و به روند خود ادامه می دهد.
 صرافی‌های بزرگی مانند Binance، Huobi، Coinbase و FTX نیز در ترکیه حضور پیدا کرده‌اند و از بازار گسترده خرده‌فروشی بهره می‌برند.
جمعیت جوان ترکیه مشتاقانه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان فرصت های سرمایه گذاری پرسود پذیرفته اند و باعث ایجاد یک جامعه رمزنگاری پر رونق با میلیون ها نفر که فعالانه روی ارزهای دیجیتال تجارت و سرمایه گذاری می کنند، شده اند. در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر به سمت دارایی‌های سنتی مانند طلا یا دلار آمریکا گرایش دارند.

 


بازگشت به لیست اخبار
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید


داغ ترین اخبار ارزهای دیجیتال


working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002