ایلان ماسک به دلیل توئیت‌های حمایت از دوج‌کوین درگیر شکایت ۲۵۸ میلیاردی شد

ایلان ماسک به دلیل توئیت‌های حمایت از دوج‌کوین درگیر شکایت ۲۵۸ میلیاردی شد

شنبه 7 مرداد 1402
پس از اینکه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، ایلان ماسک را به افزایش عمدی قیمت دوج کوین متهم کردند، او با یک شکایت 258 میلیارد دلاری روبه‌رو است.

شاکیان پرونده ایالات متحده ادعا می کنند که آقای ماسک از حضور خود در رسانه های اجتماعی و حضور در برنامه Saturday Night Live برای افزایش قیمت dogecoin تا "بیش از 36000 درصد در طول دو سال و سپس اجازه سقوط آن" استفاده کرده است.

در این پرونده ادعا شده است که آقای ماسک "از مقام خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان برای اداره و دستکاری طرح هرمی Dogecoin استفاده کرده است."

وکلای این میلیاردر فناوری این شکایت را «یک اثر تخیلی خیالی» بر اساس «توئیت‌های بی‌ضرر و اغلب احمقانه» درباره این ارز دیجیتال توصیف کردند.

وکلای او می‌گویند: «هیچ چیز غیرقانونی درباره توئیت‌های حمایتی یا تصاویر خنده‌دار درباره یک ارز دیجیتال قانونی وجود ندارد». این دادگاه باید به خیال پردازی شاکیان پایان دهد و شکایت را رد کند.»

ارزش Dogecoin در حال حاضر حدود 0.07 دلار است که تقریباً 90 درصد از بالاترین رکوردی که در ماه مه 2021 تجربه کرد، کاهش یافته است.

با وجود این ضررها، ارزش بازار دوج کوین بیش از 10 میلیارد دلار است که آن را در بین 10 ارز دیجیتال با ارزش قرار می دهد.

سکه الهام گرفته از میم نیز تا حد زیادی از روندهای بازار گسترده تری پیروی کرده است و در سال 2021 به اوج خود رسید و به دنبال آن ضررهای طولانی مدت داشت. رقم 258 میلیارد دلاری سه برابر کاهش تخمین زده شده در ارزش دوج کوین در 13 ماه پس از اوج قیمت است.

آقای ماسک قبلا فاش کرده بود که دوج کوین یکی از سه ارز دیجیتالی است که او در کنار بیت کوین و اتریوم دارد.

در مصاحبه ای با مجله تایم در سال 2021، آقای ماسک ادعا کرد که دوج کوین دارای اصول مالی است تا به عنوان یک شکل رایج ارز عمل کند.

او گفت: «اگرچه به عنوان یک شوخی احمقانه ایجاد شد، اما دوج کوین در واقع برای تراکنش ها مناسب تر از بیت کوین است. این ارز کمی تورم‌زا است... اما در واقع خوب است، زیرا مردم را تشویق می‌کند تا به جای احتکار آن به عنوان ذخیره‌ای از ارزش، خرج کنند.»

در ژوئن 2022 او گفت که دارایی های دوج کوین خود را بدون توجه به نوسانات قیمت نمی فروشد. و همچنین در توییتی نوشت: "من به حمایت از dogecoin ادامه خواهم داد."

با توجه به حمایت های ایلان ماسک از دوج کوین، به نظر می رسد سرمایه گذاری روی این میم کوین سود آور است. برای شروع سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یکی از بهترین روش ها طراحی سایت مشابه بایننس و یا طراحی سایت مشابه نوبیتکس است که می تواند شما را به سود زیادی برساند. طراحی صرافی p2p ارز دیجیتال و طراحی صرافی otc ارز دیجیتال دو نمونه از محصولات شرکت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال آرتاراکس هستند که به راحتی برای شما قابل سفارش و استفاده هست. برای اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال و یا ساخت سایت مشابه بایننس با شماره های پایین سایت تماس بگیرید.

 


بازگشت به لیست اخبار
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید


داغ ترین اخبار ارزهای دیجیتال


working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002