ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال لغو شد

ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال لغو شد

چهارشنبه 4 مرداد 1402
دولت نامیبیا هفته گذشته رسما قانونی برای تنظیم ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی فعال در این کشور امضا کرد و تصمیم اولیه خود در سال 2017 مبنی بر ممنوعیت مبادلات ارزهای دیجیتال را لغو کرد.

قانون تنظیم کننده VASP پس از تصویب در 6 ژوئیه در مجلس ملی نامیبیا، در 14 ژوئیه به امضای رئیس جمهور Hage Geingob درآمد و در 21 ژوئیه، در روزنامه جمهوری نامیبیا درج شد.

این لایحه به نام قانون دارایی های مجازی نامیبیا 2023 با هدف تعیین یک مرجع نظارتی برای نظارت بر مبادلات رمزنگاری در این کشور است. این اولین قانونی است که نحوه تنظیم فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال را در کشور تعیین می کند و در تاریخی که توسط وزارت دارایی نامیبیا تعیین می شود، لازم الاجرا خواهد شد.

از جمله اهداف اصلی این قانون، تضمین حمایت از مصرف کننده، جلوگیری از سوء استفاده از بازار و کاهش خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارائه‌دهندگانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند ممکن است با جریمه‌هایی تا 671000 دلار (10 میلیون دلار نامیبیا) و 10 سال زندان مواجه شوند.
اما بانک مرکزی این کشور، موضع خود را مبنی بر اینکه ارزهای رمزنگاری شده به عنوان ارز، قانونی در کشور نخواهند داشت، حفظ می کند.

در اوایل این ماه، تنظیم‌کننده مالی آفریقای جنوبی اعلام کرد که تمام صرافی‌های ارزهای دیجیتال در این کشور برای ادامه فعالیت‌ها باید تا پایان سال 2023 مجوز دریافت کنند.

سایر کشورهای آفریقایی که قوانین ارزهای دیجیتال را تصویب کرده اند عبارتند از بوتسوانا، کنیا، موریس و سیشل. جمهوری آفریقای مرکزی در آوریل 2022 بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اعلام کرد، اما این قانون کمتر از 12 ماه بعد لغو شد.

کامرون، اتیوپی، لسوتو، لیبریا، جمهوری کنگو، سیرالئون، تانزانیا و زیمبابوه از جمله کشورهای آفریقایی هستند که براساس صندوق بین‌المللی پول، ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند.

هر کدام از کشور هایی که امروزه ارز دیجیتال را ممنوع کرده اند، طولی نمی کشد که این بازار پر سود را خواهد پذیرفت. برای استفاده از این بازار پر درآمد می توانید با طراحی سایت مشابه نوبیتکس و یا طراحی سایت مشابه بایننس کسب و کارتان را شروع کنید. شرکت آرتاراکس، متخصص در زمینه طراحی صرافی p2p ارز دیجیتال و طراحی صرافی otc ارز دیجیتال می تواند راهنمای شما در مسیر کسب درآمد باشد. برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با شماره های پایین سایت تماس بگیرید.

 


بازگشت به لیست اخبار
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید


داغ ترین اخبار ارزهای دیجیتال


working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002