هر آنچه که باید در مورد ارزهای دیجیتال بدانید

هر آنچه که باید در مورد ارزهای دیجیتال بدانید

چهارشنبه 16 بهمن 1398
| 3840
:امتیاز دهید

در سال های اخیر بارها نام ارزهای دیجیتال به گوشتان خورده است. اما چرا این ارزهای رمزنگاری شده یا همان ارزهای دیجیتال با این سرعت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند؟ شاید شما هم با اسامی مانند بیت کوین و اتریوم تا حدی آشنا باشید. این ها همه ارزهای رمزپایه یا بهتر بگوببم ارز دیجیتال هستند. در حقیقت امروزه ارزهای دیجیتال زیادی در دنیا وجود دارند مثل بیت کوین، دش، ریپل، داج کوین، لایت کوین، اتریوم، اتر و ...

قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث اصلی این مقاله شویم که ارزهای دیجیتال چه مزیت های خارق العاده ای دارند که این چنین مورد استقبال کاربران اینترنتی قرار گرفته اند و روزانه هزاران نفر در سراسر دنیا با استفاده از صرافی های ارز دیجیتال اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می کنند لازم است تا مختصری در مورد ارزهای دیجیتال و نحوه کار و استفاده آن ها مطالبی را بیان کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم به چه نوع ارزهایی ارز دیجیتال می گویند. برای آگاهی از اهمیت ارزهای دیجیتال در دنیای امروز پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم داشته باشید.
 

طراحی سایت صرافی
 

ارز دیجیتال چیست

ارز دیجیتال توصیفی کلی از تمامی پولهای الکترونیک (Electronic Money) می یاشند که هم شامل ارز مجازی (Virtual Currency)  و هم شامل رمز ارز (Cryptocurrency) می شود. ارزهای مجازی که بیشتر با عنوان توکن شناخته می شوند ولی رمز ارزها که اصطلاحاً به آن ارز دیجیتال می گوییم یک شبکه پرداخت و ارزی نوین است که تراکنش های آن به صورت همتا به همتا (Peer-to-Peer) و بدون نیاز به واسطه ها، بدون نیاز به ثبت نام و بدون هیچگونه استعلامی از طرفین تراکنش و به صورت کاملاً شفاف انجام میگیرد. هر تراکنش در دفتر هزاران کاربر این حوزه ثبت می گردد و امکان هک و تقلب در آن به حداقل کاهش یافته است.

لغت رمز در رمزارزها به این واقعیت اشاره می کنند که بسیاری از الگوریتم ها و تکنیک های رمزنگاری برای تامین امنیت شبکه استفاده شده است. این میزان از امنیت در عمل باعث می شود که جعل و هک ارزهای بر پایه رمز به شدت سخت و غیرقابل پیگیری شود.  بسیاری از این ارزها بر بستر غیر متمرکز بلاکچین و بدون نیاز به نظارت شخص ثالث (نظیر بانک مرکزی) فعالیت می کنند و انتقال پول به صورت همتا به همتا (نظیر به نظیر) و با استفاده از کلیدهای خصوصی و عمومی صورت می پذیرد.

ارز دیجیتال همان پول به شکل الکترونیک است و در فروشگاههای آنلاین، فروشگاههای فیزیکی و در معاملات بین کسب و کارها و همچنین معاملات بین اشخاص استفاده میشوند. در این معاملات هیچگونه پول فیزیکی مبادله نمی گردد و این ارزها فقط به صورت الکترونیکی از طریق شبکه بلاک چین تبادل می شوند. برای اینکه بیشتر با نحوه کار با ارزهای دیجیتال آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای طراحی سایت صرافی ما بازدید کنید تا از نزدیک با نحوه کار یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید.
 

طراحی سایت صرافی
 

ارزهای رمز نگاری شده دیجیتال توسط شرکت های مستقل و مختلف تولید می شوند و معمولاً از طریق صرافی های ارزهای دیجیتالی قابل خرید و فروش هستند. بعضی از این ارزها بر پایه طلا هستند در حالی که برخی بر پایه ارزهای با پشتوانه دولتی از جمله دلار و یورو هستند. ارز رمز نگاری شده دیجیتال را می توان به راحتی بین هر حسابی در سرتاسر جهان جابجا کرد که این خود جایگزینی مناسب برای پول های سنتی است. برای اینکه بیشتر با صرافی های ارز دیجیتال و نحوه کار آن ها آشنا شوید می توانید مقاله طراحی سایت صرافی ما را مطالعه کنید.

بی شک می توان گفت که بیت کوین مشهورترین و پرکاربردترین رمزارز مبتنی بر بلاک چین است و به عبارتی می توان گفت بیت کوین به عنوان اولین برنامه کاربردی بر بستر بلاکچین، اولین عضو خانواده رمزارزها یا همان ارزهای دیجیتال است. اگرچه بیت کوین محبوبترین رمزارز حال حاضر دنیاست لیکن این رمزارز تنها رمزارز موجود در بازار نیست، گزینه های قابل اعتماد بسیاری نظیر اتریوم، ریپل، تتر، آلت کوین، لایت کوین و مونرو نیز وجود دارند.

بیت کوین در فرآیند دیجیتالی کردن صنعت مالی جهانی و دیجیتالی کردن پول پیشتاز بوده است، در حالی که کاربران بیت کوین میتوانند روش نگهداری ارزهای دیجیتالی به سبک پول های فیزیکی را انتخاب کنند، اما اکثر قریب به اتفاق آنها، بیت کوین ها را در کیف پول های مجازی و پلتفرم های تجاری ذخیره می کنند. برای اینکه بیشتر با نحوه کار با ارزهای دیجیتال آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای طراحی سایت صرافی ما بازدید کنید تا از نزدیک با نحوه کار یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید

بلاک چین و ارزهای دیجیتال

در هر تراکنش، چندین پردازش امنیتی از طریق سیستم جامع بلاک چین صورت می گیرد و نکته ای که امنیت این تراکنش ها را تأمین می کند این است که هیچ واسطه خاصی مثل یک بانک یا یک درگاه پرداخت بین دو طرف معامله قرار ندارد و تمام این مبادلات با امنیت سیستم رمزگذاری شده خود کاربران انجام میشود. با تعریفی دقیق تر باید گفت، تراکنش های این معاملات در شبکه بزرگ بلاکچین (Blockchain) که یک زنجیره بزرگ از کاربران عضو در این شبکه است انجام می پذیرد.
 

طراحی سایت صرافی
 

بلاک چین، یک دفتر کل فساد ناپذیر و شفاف مالی است که نه تنها برای ثبت تراکنش های مالی برنامه ریزی می شود بلکه تقریباً برای ثبت هر چیزی که یک ارزش یا خدمت است مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در فناوری بلاک چین با وجود کاربران متعدد که به طور همزمان داده ها را ثبت می کنند، شبکه قادر به جلوگیری از تداخل داده ها و حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده ها است. با توجه به ساختار داده ای رمزنگاری شده بلاک چین، این یکپارچگی بدون نظارت و کنترل مرکزی حفظ می گردد. با استفاده از بلاک چین، افراد زیادی می توانند گزارشات مختلفی را به یک نوع بایگانی اطلاعات همگانی وارد کنند و همچنین کاربران می توانند چگونگی ثبت و به روز رسانی آن اطلاعات را کنترل کنند.

نحوه انجام تراکنش ها در ارزهای دیجیتال چگونه است

نحوه انجام یک تراکنش توسط ارزهای رمزپایه بدین صورت است :
 
طراحی سایت صرافی
  1. هر تراکنش به شکل یک بسته رمزگذاری شده (Block) تهیه میشود.

  2. بسته های رمزگذاری شده در شبکه بلاک چین به صورت زنجیره ای به اشتراک گذاشته می شوند. بسته به میزان مقدار تراکنش، حجم هر بسته رمزگذاری شده متفاوت خواهد بود.

  3. هر تراکنش شامل معادلات پیچیده ریاضی حل نشده است. وقتی یک پرداخت صورت بگیرد، بسته رمزگذاری شده برای اولین سیستم ارسال شده و توسط پردازشگر اصلی یا پردازشگر گرافیکی آن سیستم کامپیوتری، آن معادله ریاضی مورد پردازش قرار می گیرد. پس از اتمام این معادله، بسته رمزگذاری شده به سیستم بعدی منتقل می شود.

  4. سیستم بعدی و تمامی سیستم های بعد از آن وظیفه دارند تا یک بار از صفرتاصد معادله مذکور را حل کرده و صحت پاسخ صحیح را تأیید کرده و به سیستم های بعدی بفرستند.

  5. این روند تا زمانی که همه سیستم های انتخابی موجود در شبکه این پردازشها را تأیید نکنند ادامه پیدا میکند.

  6. پس از پایان همه پردازش ها و تأیید درست بودن تراکنش، آن پرداخت به لیست سبز اضافه شده و تراکنش کامل می شود.

تراکنش های چندگانه و چندبخشی باعث می شوند تا فرآیند تحلیل، بررسی و حل معادلات ریاضی آنها نیز مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد. به همین خاطر است که سیستمهای فعال در شبکه بلاک چین حتی یک ثانیه هم دست از پردازش برنمی دارند. 

استخراج ارزهای دیجیتال

همان طور که پیش از این نیز گفتیم سیستم ارزهای رمزگذاری شده در یک شبکه جامع به نام بلاک چین صورت می پذیرند. همچنین این شبکه با کمک سیستم های کاربران (کامپیوترها و در بعضی موارد موبایل های هوشمند) فعالیت می کند. در این شبکه میلیون ها کاربر فعالیت می کنند. مسلما همه این چندین میلیون کاربر فعال در شبکه بلاک چین خریدار یا فروشنده نیستند. پس حتما دلیلی وجود دارد که این افراد وقت، انرژی، هزینه و توان پردازشی سیستم خود را در اختیار انجام تراکنش های دیگران قرار می دهند.
 
طراحی سایت صرافی
 
این دلیل همان بحث ماین کردن یا استخراج ارز دیجیتال است و این افراد درواقع ماینر (Miner) هستند. این افراد در ازای انجام معادلات ریاضی تراکنش ها و معاملات متعدد، مقداری ارز رمزپایه (برای مثال بیت کوین) دریافت می کنند و در کیف پول خود (Wallet) که همان حساب کاربری مخصوص برای دریافت و مدیریت این واحدهای پولی است جمع می کنند. سپس هر زمان که مقدار موجودی آنها به حد مجاز برای برداشت رسید، می توانند آنها را به منظور خرید و یا تبدیل به واحد پولی واقعی (مثل دلار، یورو و حتی ریال) خرج کنند. برای اینکه بیشتر با فرآیند ماینینگ ارزهای دیجیتال آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

تجارت ارز دﯾﺠﯿﺘﺎل ﯾﺎ خرید و فروش ارز دﯾﺠﯿﺘﺎل در واﻗﻊ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﯾﮏ ارز دﯾﺠﯿﺘﺎل ﺑﻪ ارز دﯾﺠﯿﺘﺎل دﯾﮕﺮ ﯾﺎ ارز ﻓﯿﺎت ﻧﻈﯿﺮ دﻻر اﺳﺖ. خرید و فروش ارزﻫﺎی دﯾﺠﯿﺘﺎل درست همانند ارزﻫﺎی معمولی و ﺳﻬﺎم اﺳﺖ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺗﻔﺎوت ﮐﻪ ﺧﺮﯾﺪ و ﻓﺮوش ارزهای دﯾﺠﯿﺘﺎل در 24 ﺳﺎﻋﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ روز ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺠﺎم اﺳﺖ. خرید و فروش ارز دیجیتال دارای ﺳﻪ ﻋﻨﺼﺮ اﺳﺎﺳﯽ ﺧﺮﯾﺪ، ﻓﺮوش و ذﺧﯿﺮه ارز دیجیتال اﺳﺖ. از این رو، ذﺧﯿﺮه ﯾﺎ ﻧﮕﻬﺪاری ارز دیجیتال در ﺑﺴﯿﺎری از زﻣﺎن ﻫﺎ حتی بیشتر از خرید و فروش ﺑﺎﻋﺚ رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﺳﻮد ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﻮد.

برای آشنایی بییشتر با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال بیایید تا با هم ویدیو زیر را تماشا کنیم تا بهتر با فرآیند آن آشنا شوید. همچنین اگر تمایل به خرید و فروش ارز دیجیتال دارید می توانید لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال را در مقاله طراحی سایت صرافی - بخش دوم پیدا کنید. همچنین برای اینکه بیشتر با نحوه کار با ارزهای دیجیتال آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای طراحی سایت صرافی ما بازدید کنید تا از نزدیک با نحوه کار یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید

 

ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال

برای نگهداری از ارز دیجیتال نیاز به کیف پول دارید. کیف پول های ارز دیجیتال که با نام والت (Wallet) نیز شناخته می شوند، انواع مختلفی دارند. برخی از این کیف پول ها، نرم افزارهای قابل نصب روی کامپیوتر یا موبایل هستند که کار دریافت، ارسال و نگهداری ارز دیجیتال را ساده کرده اند.
 
طراحی سایت صرافی
 
کیف پول های تحت وب نیز وجود دارد، به این صورت که شما فقط با وارد شدن به یک سایت، بدون نیاز به نصب نرم افزار می توانید کیف پول خود را بسازید. برای دسترسی بعدی به کیف پول، باید مشخصات کیف پول را در جای امنی نگهداری کنید چون بیشتر این سایت ها امکانی برای بازیابی رمز ندارند و اگر رمز و مشخصات کیف پول را فراموش کردید، ارز دیجیتال خود را برای همیشه از دست خواهید داد. اما کیف پول های تحت وب دارای معایب زیادی هستند و در مقابل هک شدن سرقت ارز و حملات فیشینگ آسیب پذیرند بنابراین کیف پول های نرم افزاری امن که از منبع و سازنده آنها مطمئن هستید گزینه های بهتری محسوب می شوند.
یک مقاله مفید و جذاب دیگر بخوانید: آینده ارز کیشو و روش خرید آن

با این حال اگر قصد دارید درجه امنیت ارز دیجیتال تان را به حداکثر برسانید باید کیف پول های سخت افزاری را تهیه کنید که شکلی شبیه فلش مموری دارند و کلید خصوصی ارز دیجیتال را در خود نگهداری می کنند. به هر حال، چه کیف پول شما تحت وب، ويندوز یا موبایل باشد، مهم است که بتوانید کلید خصوصی (Private Key) کیف پول را داشته باشید

کلید خصوصی (Private Key) و کلید عمومی (Public Key)

هر کیف پول ارز دیجیتال یک کلید خصوصی و حداقل یک کلید عمومی دارد.

کلید عمومی، همان آدرس کیف پول است و در صورتی که قصد دارید ارز دیجیتال دریافت کنید، می توانید آنرا به سایرین ارسال کنید تا برای شما ارز دیجیتال بفرستند. در واقع کلید عمومی را می توان مشابه شماره حساب بانکی دانست و طبيعتا شما از بابت ارسال شماره حساب بانکی خود به دیگران نگرانی نخواهید داشت. بنابراین بعد از ساخت کیف پول، می توانید آدرس آنرا در جایی که همیشه در دسترس شماست قرار دهید تا در صورت ضرورت به دیگران ارسال کنید

نکته جالب در مورد ارزهای دیجیتال این است که همه افراد می توانند با وارد کردن آدرس یک کیف پول در سایت هایی که با نام Explorer شناخته شده (مثلا Bitcoin Explorer)، موجودی کیف پول و تراکنش های آن را ببینند. (به جز برخی ارزهای خاص) بنابراین بلاکچین بسیار شفاف است.

کلید خصوصی کیف پول، مانند رمز حساب شماست و باید در مکانی امن نگهداری شود، بطوری که امکان کم شدن، از بین رفتن و احتمال به سرقت رفتن آن وجود نداشته باشد. برخی از افراد کلید خصوصی کیف پول را روی یک برگه کاغذ پرینت می گیرند و آنرا در مکانی امن (مثلا گاو صندوق) نگهداری می کنند. اینکار در واقع ساخت کیف پول کاغذی یا Paper wallet است و برای همه ارزهای دیجیتال می توان انجام داد.

ساخت کیف پول کاغذی ارزهای دیجیتال، راه حل بسیار خوبی برای نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال است ولی دردسرهایی نیز دارد. یک عیب کیف پول کاغذی این است که شما برای خرج کردن ارز دیجیتال، باید آنرا وارد یک کیف پول موبایلی، دسکتاپ یا تحت وب کنید. به این فرایند، ایمپورت (Import) کیف پول گفته می شود. برای اینکه بیشتر با نحوه کار با ارزهای دیجیتال آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای طراحی سایت صرافی ما بازدید کنید تا از نزدیک با نحوه کار یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید
 

طراحی سایت صرافی
 

کلید خصوصی کیف پولها، عباراتی تصادفی از حروف و اعداد هستند و به خاطر سپردن و حتی تایپ آنها بسیار مشکل و زمان بر است، به همین دلیل در بسیاری از اپلیکیشن های کیف پول، قابلیتی برای اسکن کیف پول های کاغذی در نظر گرفته شده تا به راحتی بتوان کلید خصوصی را در کیف پول ایمپورت کرد. توجه کنید که نباید کلید خصوصی را با هیچ کس به اشتراک گذاشت. در صورتی که کلید خصوصی یک کیف پول را داشته باشید، می توانید آنرا روی دستگاه ها و کیف پول های مختلف ایمپورت کنید. به این صورت، هم ارز خود را روی دسکتاپ و هم روی موبایل می توانید داشته باشید.

صرافی های ارزهای دیجیتال دارای یک کیف پول داخلی برای نگهداری ارز هستند ولی مشکل اینجاست که آنها امکان دریافت کلید خصوصی کیف پول را برای کاربران فراهم نکرده اند و به همین دلیل نباید مبالغ ارز دیجیتال را در صرافی های ارز دیجیتال نگهداری کنید، مگر اینکه یک معامله گر ارز دیجیتال باشید و قصد داشته باشید بطور مداوم و پی درپی دست به خرید و فروش ارز دیجیتال بزنید. 

مقاله ای مفید و کاربردی دیگر بخوانید: ETF بیت کوین و تاثیرات آن

اکنون که با ماهیت ارزهای دیجیتال، نحوه کار و اهمیت ارزهای دیجیتال و روش های استفاده و خرید و فروش آن ها به خوبی آشنا شدید بدون شک خودتان می توانید حدس بزنید که ارزهای دیجیتال چه ویژگی ها و مزیت های فوق العاده ای دارند که تا این حد نسبت به ارزهای ستنی یا دیگر دارایی ها و سرمایه گذاری ها ارزش پیدا کرده اند. پس بیایید با هم 5 ویژگی یا بهتر بگوییم مزیت اصلی ارزهای دیجیتال را که در طی این نوشته نیز به برخی از آن ها اشاره کردیم با هم مرور کنیم. برای اینکه بیشتر با نحوه کار با ارزهای دیجیتال آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای طراحی سایت صرافی ما بازدید کنید تا از نزدیک با نحوه کار یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید
 

طراحی سایت صرافی
 

1- جلوگیری از تقلب و کلاه برداری در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه ماهیت دیجیتال داشته و وجود فیزیکی ندارند و به صورت رمزنگاری شده نگه داری و خرید و فروش می شوند مانند ارزهای معمولی و فیات و یا کارت های شارژ و اعتباری قابل جعل و یا کپی برداری نیستند و فرستده آن دخل و تصرفی در انجام معامله ندارد و نمی تواند اقدام به کلاه برداری از شما نماید.

2- جلوگیری از سرقت اطلاعات در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در یک معامله خرید و فروش با کارت اعتباری پرداخت ها به صورت pull payment انجام می شود به این معنا که پرداخت‌کننده یا همان دارنده کارت فاکتوری را از فروشنده دریافت می‌کند و پس از تأیید فاکتور اطلاعات کارت خود را به فروشنده ارائه می‌کند، فروشنده تراکنش مالی را انجام می‌دهد و پول را از حساب شما خارج می کند. در این روش فرقی نمی کند که مبلغ تراکنش ناچیز باشد، معامله گر به تمامی اطلاعات خط اعتباری شما دسترسی دارد. اما در ارزهای دیجیتال از روش push payment استفاده می شود که در آن دارنده ارز دیجیتال کاملاً این اختیار را دارد که هر اطلاعاتی که لازم باشد را در اختیار فروشنده یا معامله گر قرار می دهد و همین عدم نیاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس می‌تواند به‌طور چشم‌گیری در کاهش امکان تقلب و یا حتی اشتباهات سهوی در تراکنش‌ها مؤثر واقع گردد.
 
طراحی سایت صرافی
 

3- سرعت بالای پرداخت و تسویه حساب در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در خرید فروش دارایی ها فیزیکی نظیر املاک و مستغلات و یا طلا و ارزهای معمولی اشخاص ثالث نظیر بانک، وکلا و دفتر اسناد رسمی درگیر معامله شده معامله با تأخیر و بعضاً با کسر هزینه های مختلفی انجام می شود. اما بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال به مانند یک پایگاه داده برزرگ حق مالکیت هستند که با از میان برداشتن واسطه های مختلف و نیز هزینه های اضافی امکان انجام تراکنش ها و  پرداخت و تسویه حساب بین طرفین معامله خرید و فروش ارز دیجیتال در کمترین زمان و هزینه ممکن فراهم می گردد.

4- دسترسی همگانی به صرافی های ارز دیجیتال

امروزه با حضور میلیاردها کاربر اینترنت و با وجود پلت فرم ها و صرافی آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال امکان انجام معاملات و پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال برای بسیاری از افراد در سراسر دنیا فراهم است. در کنار سایت های صرافی ارز دیجیتال هزاران اپلیکیشن موبایل نیز در حوزه تجارت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسعه پیدا کرده اند و نقش به سزایی در رشد چشمگیر بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال داشته اند. در واقع نمی توان هیچ محدودیت مکانی و زمانی برای  ارزهای دیجیتال تصور کرد. هر کسی در هر کجای دنیا که به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند از شبکه پرداخت ایمن و سریع ارز دیجیتال برای خرید، فروش، معامله و پرداخت کالا ها و خدمات اینترنتی در سراسر دنیا استفاده کند. 

5- هزینه و کارمزد پایین در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بسیار جالب است که معمولاً برای انجام معاملات و تأیید تراکنش های ارز دیجیتال کارمزدی از کاربر دریافت نمی شود، چرا که شبکه ارز دیجیتال خود هزینه کار ماینرها را با پرداخت بیت کوین به عنوان پاداش پرداخت می کند. با این وجود، بسیاری از کاربران علاقه دارند برای نگه داری و یا خرید و فروش ارز دیجیتال از کیف پول های موجود در صرافی های آنلاین معتبری چون بایننس یا کوینبیس استفاده کنند و در قبال آن کارمزد اندکی به صرافی بپردازند در کل هزینه معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به مراتب کمتر از سایر معاملات و سود آن بیشتر از سود دیگر معاملات می باشد.
 
طراحی سایت صرافی
 

از همه ویژگی ها و مزیت های برشمرده شده برای ارزهای دیجیتال که تا به اینجا بیان شد بگذریم، مهمترین مساله در خرید و فروش ارزهای دیجیتال بحث مالکیت ارز دیجیتال است. در سیستم ارزهای دیجیتال حساب شما متعلق به شخص یا نهاد دیگری و در کنترل و نظارت آن نیست، در حساب های بانکی یا کارت های اعتباری حتی پی پال هر لحظه و به هر دلیلی امکان دارد که تمامی دارایی های موجود در حساب یا کارت شما مسدود شده و لازم باشد تا وقت و هزینه زیادی صرف کنید تا بتوانید دوباره به سرمایه خود دسترسی پیدا کنید. اما در ارزهای دیجیتال شما یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی (به عنوان آدرس حساب ارز دیجیتال) در اختیار دارید و هیچ کس نمی تواند پول و سرمایه شما را از چنگ تان در آورد مگر اینکه خودتان اطلاعات کلید خصوصی را در اختیار وی قرار دهید. به علاوه در هر لحظه و هر مکان به ارزهای دیجیتال خود دسترسی خواهید داشت و هر وقت اراده کنید می توانید با آن به خرید  و فروش و معامله بپردازید. به همین دلیل از نظر ما امکان داشتن مالکیت کامل ارزهای دیجیتال خارق العاده ترین ویژگی و مزیت این نوع ارزها و مهمترین عامل رشد و شکوفایی و سود بالای بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می رود. برای اینکه بیشتر با نحوه کار با ارزهای دیجیتال آشنا شوید پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای طراحی سایت ارز دیجیتال ما بازدید کنید تا از نزدیک با نحوه کار یک صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید

با وجود سرمایه گذاری گسترده شرکت های بزرگ و ورود پول هوشمند به ارزهای دیجیتال، با وجود همه میلیونرها و میلیاردهای جدید این حوزه و با وجود بازاری که هر لحظه آماده انفجار و رشد شگفت انگیز است، بسیاری از مردم حتي نمی دانند ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند. این موضوع طبیعی است زیرا هنوز عموم مردم وارد مشارکت در این زمینه نشده اند. به یاد داشته باشید که بزرگترین سودها در بازارهایی که با رشد انفجاری روبرو می شوند، زمانی بدست می آید که عموم مردم وارد آن شوند و در مورد ارزهای دیجیتال، هنوز این اتفاق نیفتاده است

بنابراین ارزهای دیجیتال هنوز پتانسیل رشد بسیار بزرگی دارند و با پوشش گسترده رسانه ای، افراد عادی رفته رفته نظاره گری را کنار خواهند گذاشت و وارد این بازار خواهند شد. به همین خاطر کسب دانش و آگاهی از ارزهای دیجیتال انقدر مهم است تا بتوان از این فرصت که به احتمال زیاد فقط یکبار در زندگی شما به وجود آمده حداکثر استفاده را کرد.


طراحی سایت صرافی
 
 
 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002