طراحی سایت صرافی

طراحی سایت صرافی

پنجشنبه 9 اسفند 1397
| 4848
:امتیاز دهید

اگر بخواهید از انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنید باید ارز دیجیتال مورد نیاز خود را از جایی خریداری کرده و یا ارز خود را به فروش رسانید، یا شاید بخواهید ارز دیجیتال خود را به ارزهای دیگر تبدیل کنید. روشی برای این کار وجود دارد که به آن صرافی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Exchanges) می گوییم. شما از طریق صرافی های ارز دیجیتال می توانید هر مقدار ارز دیجیتالی که لازم دارید بخرید و یا اینکه مقداری از یک ارز دیجیتال را با هر ارز دیگری که می خواهید مبادله کنید و حتی آن را به پول نقد تبدیل نمایید. 

اگر علاقمند به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، شرکت طراحی سایت صرافی آرتاراکس در خدمت شماست.

صرافی های ارز دیجیتال وب سایت هایی هستند که شما در آن ها می توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را خرید و فروش کرده و یا هر ارز دیجیتالی را به سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیزیکی همچون دلار و یورو تبدیل کنید. کسانی که می خواهند وارد تجارت و کسب و کار حرفه ای شوند و به ابزارهای تجاری فانتزی دسترسی داشته باشند، به یک صرافی نیاز دارند تا هویت آن ها را تأیید کرده تا بتوانند یک حساب کاربری داشته باشند. البته اگر فقط می خواهید یک تجارت ساده و شخصی در زمینه ارزهای دیجیتال انجام دهید،پلت فرم هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که نیازی به یک حساب کاربری ندارند.

 
طراحی سایت صرافی

صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند

صرافی ارز دیجیتال یک سرویس آنلاین است که کاربران از طریق آن دارایی های مانند ارز دیجیتال را به فروش می رسانند. کاربران می توانند در این صرافی ها یک حساب کاربری باز کرده و پول تقد یا ارز دیجیتال خود را در تراز حساب خود ذخیره کنند. با استفاده از این حساب، کاربران می توانند با سایر کاربران سفارشات خرید و فروش ارزی که سیستم پشتیبانی می کند را انجام دهند، که با خریداران و فروشندگان مطابقت می کنند، زمانی که شرایط و قیمت های مورد نظر خریدار و فروشنده مطابقت داشته باشد، می توانتد از طریق این صرافی ها با یکدیگر معامله کنند.

یک پیشنهاد ویژه برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال: طراحی سایت ارز دیجیتال با امکانات عالی

نحوه کار صرافی ها ارز دیجیتال شبیه معاملات بورس اوراق بهادار با خریداران و فروشندگان در قیمت ثابت است، اما اکثر معاملات انجام شده در صرافی ها در واقع معامله بین سهامداران ارز دیجیتال نیستند؛ در این نوع تجارت صرافی ها بسته های رمز گذاری شده ای به نام بلاکچین را ردیابی می کنند. آن ها به صورت دوره ای معاملات غیر زنجیره ای بلاکچین ها را پیوند می دهند و حساب های خود را با معاملات درون زنجیره ای بلاکچین ها تنظیم می کنند.

برخی صرافی ها به عنوان واسطه بین معامله گران عمل نمی کنند و به جای آن فقط کاربران می توانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با قیمت ثابت از خود صرافی خریداری کرده یا به آن بفروشند. کاربران می توانند بعداً مانده حساب خود را به صورت ارز دیجیتال یا پول نقد مورد پشتیبانی صرافی برداشت کنند.

برای ذخیره سازی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، صرافی ها از ترکیبی از سیستم های ذخیره سازی گرم و سرد استفاده می کنند. کیف پول گرم (hot wallet) یک سیستم ذخیره سازی است که به طور مستقیم به اینترنت متصل است و شامل کلیه کلید های لازم برای امضای معاملات می باشد. کیف پول های گرم برای برداشت ها و انجام معاملات بدون وقفه و لحظه ای ضروری هستند، اما به دلیل قرار داشتن روی سرورها در معرض خطر و ریسک هکرها قرار دارند.

برای رفع خطرات و ریسک های ذخیره سازی آنلاین ارزهای دیجیتال بسیاری از شرکت ها از سیستم های ذخیره سازی سرد استفاده می کنند. سیستم های ذخیره سازی سرد (cold storage systems) کلید های ارز دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره می کنند. بسیاری از صرافی ها میلیون ها بیت کوین در اختیار دارند، به همین دلیل برای بیمه شدن در برابر هکرها و سایر خطرات مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال و کلید های مربوطه خود را در سیستم های ذخیره سازی سرد نگه داری می کنند.
 

طراحی سایت صرافی

انواع صرافی های ارز دیجیتال

در واقع چهار نوع مختلف صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که در ادامه می خواهیم یک نمای کلی از نحوه عملکرد هر یک از آن ها به شما ارائه دهیم تا کاملاً تفاوت ها و مزایا و معایب استفاده از هر یک از آن ها را درک کنید. اگر علاقمند به کسب درامد عالی از مارکت کریپتوکارنسی هستید، طراحی سایت ارز دیجیتال خود را به آرتاراکس بسپارید.

پلت فرم های تجاری ارز دیجیتال

سیستم عامل های معاملاتی ارز دیجیتال پلت فرم هایی هستند که بیشترین استفاده را برای خرید و فروش ارز دیجیتال دارند. آن ها خریدران ارز دیجیتال را به فروشندگان ارز متصل می کنند و در ازای هر معامله خرید و فروش کارمزد دریافت می کنند. شما می توانید از این پلت فرم ها برای تبدیل ارز دیجیتال با نرخ فعلی بازار و با محدودیت مشخص شده استفاده کنید. با این حال برخی از سایت ها امکانات پیشرفته تری مانند توقف سفارشات زیان ده نیز دارند. پلت فرم های تجاری ارز دیجیتال (Trading Platforms) نسبت به کارگزاران ارز امکان دسترسی به طیف متنوع تری از ارزهای دیجیتال را فراهم می کنند و غالباً از طریق ابزارهایی مانند نمودار وضعیت ارزها به شما در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال کمک می کنند. همچنین این پلت فرم ها کارمزدهای به مراتب کمتر و نرخ های تبادل ارز بهتری نسبت به کارگزاری ها ارائه می دهند. با این حال، این امکان وجود ندارد که به طور مستقیم یک ارز دیجیتال را به هر پول دیجیتالی دیگری که می خواهید تبدیل کنید. شما تنها امکان تبادل ارز با جفت های تجاری که توسط پلت فرم انتخاب شده شما پشتیبانی می شود را دارید.

بیت کوین و اتر در کنار طیف گسترده ای از آلت کوین ها رایج ترین جفت ارزهای معامله شده در این پلت فرم های تجاری هستند. اگر از کاربران جدید سیستم های معاملاتی ارز دیجیتال هستید باید به این تکته توجه داشته باشید که کار کردن با این پلت فرم ها ممکن است برای کاربران جدید تا حدی مبهم و گمراه کننده باشد. نمونه هایی از پلت فرم های تجاری ارز دیجیتال که در حجم بالا تبادل ارز انجام می دهند بایننس (Binance) و بیترکس  (Bittrex) هستند.

تجارت مستقیم ارز دیجیتال

این پلت فرم ها امکان تجارت مستقیم و نظیر به نظیر افراد در سراسر دنیا را فراهم می کنند. صرافی نقش واسطه را ایفا می کند و فروشنده می تواند قیمت خود و روش های پرداخت مورد قبول خود را تعیین کند. مزیت اصلی تجارت های مستقیم ارز دیجیتال (Direct Trading) این است که شما می توانید به سرعت و به طور ناشناس با تقریباً هر نوع روش پرداختی که تمایل دارید به خرید و فروش و تبادل ارز  بپردازید. مشکل این روش این است که شما اغلب قیمت های بالاتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال پرداخت می کنید و همچنین ریسک معامله درآن از سایر گزینه های صرافی بیشتر است.

برای کاهش ریسک این نوع تجارت بعضی پلت فرم ها اقدام به راه اندازی سیستم های اعتباری سپرده گذاری برای شناسایی خریداران و فروشندگان قابل اعتماد و مشروع کرده اند. در این روش چون نرخ بازار ثابتی وجود ندارد خریدار و فروشنده می توانند با یک ترخ توافقی با یکدیگر معامله کنند. نمونه هایی از سایت های تجارت مستقیم ارز دیجیتال لوکال بیت کوین (LocalBitcoins) و پاکسفل (Paxful) هستند.
 

طراحی سایت صرافی

کارگزاری های ارز دیجیتال

کارگزاری ها (Brokers) اغلب ساده ترین و راحت ترین راه را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ارائه می دهند. خرید بیت کوین یا هر آلت کوینی از یک کارگزاری اساساً مانند خرید از یک فروشگاه ارز دیجیتال است. کارگزاری سکه های دیجیتال یا همان توکن ها را به قیمت های عمده خرید می کند، حاشیه سود خود را به آن اضافه می کند و سپس ارز را به شما می فروشد. کارگزاری ها روشی سریع و مستقیم برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال هستند. پلت فرم های آن به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آن ها آسان باشد و شما می توانید با پول تقد روزانه خود و یا حتی کارت های اعتباری ارز دیجیتال مورد نظرتون رو خریداری کنید.

نکته اصلی استفاده از یک کارگزاری هزینه آن است، بدین صورت که در این روش شما نه تنها ارز دیجیتال خود را با قیمتی بالاتر از نرخ رسمی بازار تهیه می کنید بلکه باید هرینه کارمزد معامله را نیز پرداخت کنید. نمونه هایی از برخی کارگزاری های معروف ارز دیجیتال کارگزاری های کوین بیس (Coinbase) و کوین اسپات (CoinSpot) هستند.

خودپردازهای ارز دیجیتال

شما هم اکنون می توانید طیف وسیعی از دستگاه های خودپرداز (ATM) را پیدا کنید که به شما اجازه می دهد ارز دیجیتال موردنظر خود را به صورت نقدی خریداری کنید و یا اینکه ارز خود را در ازای پول نقد به فروش رسانید. شما با انجام این کار به صورت نقدی با ارزش پول محلی به تبادل و خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازید.

 
طراحی سایت صرافی

نکات مهم استفاده از صرافی ارز دیجیتال

قبل از اینکه بخواهید شروع به تجارت ارزهای دیجیتال کنید بهتر است چند نکته زیر را مدنظر داشته باشید.

  • اعتبار (Reputation) - بهترین راه برای یافتن اطلاعات در مورد یک صرافی جستجو از طریق بررسی کاربران فردی و وب سایت های شناخته شده صنعت ارز دیجیتال است. شما می توانید هر گونه سوالی که در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید را از طریق انجمن هایی مانند BitcoinTalk یا Reddi بپرسید.

  • کارمزدها (Fees) - اکثر صرافی ها اطلاعات مرتبط با کارمزد معاملات را در وب سایت خود قرار می دهند. قبل از پیوستن به یک صرافی اطمینان حاصل کنید که هزینه های سپرده، معاملات و بازگشت پول به خوبی برای شما مشخص شده باشد.  کارمزدها بسته به نوع معامله ای که انجام می دهید به طور قابل توجهی با یکدیگر تفاوت دارند.

  • روش های پرداخت (Payment Methods) - چه روش های پرداختی در صرافی وجود دارد؟ کارت اعتباری  یا نقدی؟ پرداخت الکترونیکی؟ پی پال؟ اگر گزینه های پرداخت صرافی محدود باشد، ممکن است برای استفاده از آن با مشکل روبرو شوید. به یاد داشته باشید که خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت اعتباری، همیشه نیاز به تایید هویت دارد علاوه بر این حق صرافی را هم باید به آن اضافه کنید زیرا ریسک تقلب و هزینه تراکنش ها و پردازش آن بیشتر است. خرید ارز دیجیتال به روش الکترونیکی با توجه به زمان لازم برای پردازش پرداخت ها توسط بانک ها زمان زیادی خواهد برد.

  • الزامات تایید (Verification Requiremen) - اکثریت قریب به اتفاق سیستم های تجارت ارز دیجیتال برای ایجاد سپرده و برداشت آن نیاز به نوعی تأیید هویت دارند. برخی از صرافی ها به شما امکان می دهد که به صورت ناشناس معامله کنید. اگرچه این الزامات تایید هویت، که ممکن است تا چند روز طول بکشد، اندکی ملال آور باشد، اما صرافی را از هر نوع کلاهبرداری و پولشویی محافظت می کند.

  • محدودیت های جغرافیایی (Geographical Restrictions) - برخی از امکانات کاربری ارائه شده توسط صرافی ها تنها در کشورهای خاصی قابل دسترسی هستند. اطمینان حاصل کنید که صرافی که قرار است با آن تجارت ارز دیجیتال کنید، امکان دسترسی کامل به تمامی ابزارها و امکانات سیستم را در کشوری که در آن زندگی می کنید در اختیار شما قرار می دهد.

  • نرخ تبدیل ارز (Exchange Rate) - صرافی های مختلف دارای نرخ های متفاوت هستند. ممکن است تعجب کنید، اما می توانید با کمی چستجو نرخ های پایین تری هم پیدا کنید. در بعضی موارد ممکن است نوسانات نرخ ارز تا 10 درصد و حتی بیشتر هم باشد.


اگر شما هم تمایل دارید به دنیای شگفت انگیز خرید و فروش ارزهای دیجیتال و تبدیل ارزهای دیجیتال وارد شوید نیازمند طراحی سایت صرافی برای فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال هستید، تیم حرفه ای طراحی سایت آرتاراکس آماده است تا تجربه بیش از 10 سال فعالیت در زمینه طراحی سایت صرافی و طراحی سایت خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون طراحی سایت وب مانی، طراحی سایت پرفکت مانی و طراحی سایت بیت کوین را در اختیار شما قرار دهد. با گروه فنی مهندسی آراتاراکس تماس بگیرید تا با طراحی یک سایت صرافی ارز دیجیتال کاملاً حرفه ای تجربه شیرین یک کسب و کار موفق را احساس کنید.
 
طراحی سایت صرافی

 

طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال

شرکت آرتاراکس به پشتوانه سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال، سایت فروش وب مانی، پرفکت مانی و بیت کوین آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. برای استعلام قیمت طراحی سایت صرافی با ما تماس بگیرید.



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002