طراحی سایت صرافی - بخش پایانی

طراحی سایت صرافی - بخش پایانی

پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398
| 4209
:امتیاز دهید

در بخش های قبلی از سری مقالات طراحی سایت صرافی با صرافی های ارز دیجیتال، نحوه کار آن ها، انواع صرافی های ارز دیجیتال، امنیت و مزیت های آن ها آشنا شدید و لیست بهترین و معتبرترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم و همچنین انواع کیف پول های دیجیتالی برای انتقال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای شما بیان کردیم. امروزه ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین بازارهای دنیا را تکان داده اند به گونه ای که هزاران نفر در سراسر دنیا ترغیب شده اند که وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. در این میان عده ای شروع به ماینینگ یا همان استخراج ارزهای دیجیتال کرده اند، بعضی دیگر شروع به توسعه برنامه ها و نرم افزارهای مبتنی بر فناوری بلاک چین کرده اند. برخی افراد به عرضه ارزهای دیجیتال خود در بازار و خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیگر روی آورده اند و کسانی هم هستند که به دنبال طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال برای خود هستند.

 
طراحی سایت صرافی

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

بدون شک روش های زیادی برای پیوستن به بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما برخورداری از یک وب سایت صرافی ارز دیجیتال یکی از پرسودترین کسب و کارها در بازار رو به رشد این نوع ارزها خواهد بود. امروزه اعتقاد بر این است که در آینده امکان پرداخت و انجام معاملات با ارزهای دیجیتال یک ضرورت انکار ناپذیر برای بازارهای مالی خواهد بود. به فرض هنگامی که به یک کشور خارجی سفر می کنید دیگر نباید دغدغه تبدیل ارز و یا پرداخت با کارت اعتباری خود را داشته باشید. بلکه باید بتوانید با ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، وبمانی و پرفکت مانی و ... به صورت آنلاین پرداخت های خود را انجام دهید و یا خرید کنید. در این صورت، وب سایت های صرافی ارز دیجیتال سهم بزرگی در توسعه ارزهای دیجیتال و کاربرد این ارزها در بازارهای سراسر دنیا خواهند داشت.

این مقاله را از دست ندهید: ارز feg و آینده سرمایه گذاری روی آن

در این مقاله قصد داریم تا اهمیت داشتن یک سایت صرافی برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال را برای شما بیان کنیم و ببینیم برای طراحی یک وب سایت صرافی ارز دیجیتال به چه امکاناتی نیاز هست و چه مراحلی را باید طی کرد. پس با ما در بخش چهارم مقاله طراحی سایت صرافی همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در زمینه طراحی سایت صرافی برای شما ارائه کنیم.

 
طراحی سایت صرافی

اهمیت و ضرورت داشتن یک وب سایت صرافی ارز دیجیتال

امروزه ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین تحول عظیمی در بازارهای مالی ایجاد کرده اند. اینکه عملیات های مالی بدون دخالت هیچ شخص ثالث و یا نهاد و سازمانی انجام بگیرد ایده بسیار جذاب و جدیدی برای بسیاری از کاربران است. این روزها قیمت بیت کوین رشد چشمگیری داشته به نحوی که توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و این موضوع بی وقفه در بسیاری از رسانه ها و در فضای مجازی و اینترنت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد با این حال، دنیای ارزهای دیجیتال و رشد سریع بازار آن همچنان برای بسیاری از مشتریان و سرمایه گذاران پیچیده و تا حدی مبهم است. 

در همین رابطه بخوانید: ارز کیشا چیست و چطور بخریم؟

در حال حاضر، تنها بخش محدودی از مردم از بیت کوین یا دیگر انواع ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. پیشگامان حوزه فناوری های نوین، کارآفرینان و استارتاپ ها، افرادی که به حوزه های فناوری اطلاعات علاقه مندند و حتی هکرها و جاسوسان اینترنتی از جمله گروه هایی هستند که با مسائل مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال مواجه هستند. اکثر مردم امکان پرداخت و یا انجام معاملات از طریق بیت کوین و یا ارزهای دیجیتال دیگر را ندارند. در این میان ظهور و پیدایش سایت های صرافی ارز دیجیتال می تواند به راحتی امکان دسترسی بسیاری از مردم را به این نوع ارزها فراهم کند. علاوه بر این، سایت های صرافی آنلاین ارز دیجیتال می تواند دو مشکل مهم را حل کند:

مقاومت در برابر تغییر و نوآوری

مردم بیشتر تمایل دارند از ابزارهایی استفاده کنند که از قبل با آن آشنایی دارند. اگرچه امروزه در در دوران تغییر و تحول به سر می بریم و همواره با نوآوری های جدیدی روبرو هستیم، اغلب گسترش و توسعه ایده های جدید و منحصر به فرد در زندگی مردم حتی اگر آسایش و راحتی بیشتری هم برای آن ها فراهم کند کار مشکلی است. بر همین اساس انتظار می رود که بشر در برابر ایده های جدیدی همچون استفاده از ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره از خود مقاومت نشان دهد. در این شرایط صرافی های ارز دیجیتال می توانند این فرآیند را تا حد مطلوبی تسهیل نمایند و افراد بیشتری را به استفاده از این فناوری جدید و پر بازده ترغیب نمایند.
 

طراحی سایت صرافی

ترس از تقلب و کلاه برداری

معمولاً افراد اگر پول و سرمایه ای را که با زحمت فراوان به دست آورده اند در دستان خود نگه دارند احساس راحتی و امنیت بیشتری می کنند. به همین دلیل ممکن است میلیون ها نفر در سراسر دنیا نتوانند بپذیرند که پول و سرمایه آن ها به صورت ارز دیجیتال در جایی دور از دستان آن ها و در سرورهای ابری ذخیره و نگه داری شود. بنابراین، صرافی های ارز دیجیتال پتانسیل بسیار بالایی برای تغییر ذهنیت افراد در مورد ارزهای دیجیتال و کاربرد آن ها در زندگی واقعی دارند. علاوه بر این، صرافی ها به گسترش ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین در صنایع مختلف کمک می کنند. در نهایت اگر هدف افزایش تعداد کاربران بیت کوین یا هر ارز دیگری و به طبع آن کسب سود بیشتر باشد لازم است که سایت های صرافی مجاز با کیفیت و امنیت بالا و رابط کاربری آسان و جذاب در زمینه خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال طراحی و ایجاد گردند.

صرافی ارز دیجیتال چیست

کار اصلی یک صرافی ارز دیجیتال خرید و فروش ارز است. در این صرافی ها کاربران فرصت تبادل یک ارز دیجیتال با ارز دیجیتال دیگر و یا حتی تبدیل ارز دیجیتال به ارزهای معمولی همچون دلار و عکس آن را پیدا خواهند کرد. علاوه بر این، در این صرافی ها خدماتی همچون ذخیره و نگه داری ارزهای دیجیتال و یا انتقال آن ها به کیف پول های دیجیتالی ارائه می شود. صرافی ها معمولاً د قبال ارائه این خدمت کارمزدهایی دریافت کرده و یا از مابه التفاوت قیمت خرید و فروش ارز کسب درآمد می کنند. بسته به نوع خدماتی که به مشتریان ارائه می کنند صرافی های ارز دیجیتال ممکن است:

  • یک مکان فیزیکی باشند که در آن پرداخت ها و معاملات به دو صورت سنتی و یا با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام می گیرد.

  • یا یک کسب و کار اینترنتی به نام سایت های صرافی آنلاین باشند که در آن ها خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر انجام می شود.

به منظور اجتناب از مقررات و مشکلات قانونی، صرافی های آنلاین ارز دیجیتال با پشتیبانی از واحد پولی معتبردر سراسر دنیا به فعالیت می پردازند و به مشتریان خود خدمات مختلفی در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال ارائه می کنند. 

طراحی سایت صرافی

چگونه یک وب سایت صرافی طراحی کنیم

قبل از اینکه یک وب سایت صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کنید لازم است به برخی نکات که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه کنید. ابتدا باید بدانید که اگرچه این طور به نظر می رسد که بیشتر ارزهای دیجیتال پشتوانه سیاسی ندارند و توسط دولت ها و حکومت ها مدیریت نمی شوند، با این حال بهتر است تا تحقیقات جامعی در مورد قوانین و مقررات تبادل ارز در کشوری می خواهید سایت صرافی در آن راه اندازی کنید انجام دهید. عدم توجه به این نکته می تواند در آینده مشکلات زیادی برای کسب و کار شما ایجاد کرده و تا مرز زندان رفتن هم پیش بروید. بنابراین بسیار مراقب باشید. حتی پیشنهاد می شود یک وکیل با تجربه در این زمینه استخدام کنید و یا حداقل برای آگاهی از جزئیات بیشتر از افراد حرفه ای مشاوره بگیرید.

این مقاله جذاب را از دست ندهید: متاورس چیست ؟

وب سایت های صرافی کمک زیادی به بهبود و نوسازی سیستم های مالی دنیا کرده اند اما، طراحی و راه اندازی یک وب سایت حرفه ای صرافی ارزهای دیجیتال یک کار چالش برانگیز و دشوار است که برای رسیدن به نتیجه بهتر در این زمینه می بایست مراحل زیر را به دقت پشت سر بگذارید:

مرحله اول: بررسی رقبا

با اینکه تبادل و خرید و فروش ارز دیجیتال موضوع نسبتاً جدیدی است امروزه بیش از 200 وب سایت وجود دارند که موفق به انجام این کار شده اند. در عصر اینترنت برای کسب اطلاعات در مورد یک شخص یا سازمانی راهی ساده تر و مناسب تر از بازدید از وب سایت آن شخص یا سازمان وجود ندارد. در این وب سایت ها با مراجعه به صفحه درباره ما می توانید اطلاعات مفیدی در زمینه روش ها و راه کارهای رسیدن به موفقیت در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال بدست آورید.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که علاوه بر تحقیق در مورد راه های موفقیت رقبا به شکست ها و ناکامی های بزرگی که در مسیر خود با آن روبرو شده اند نیز تحقیق کنید. به عنوان مثال، صرافی ارز دیجیتال Mt. Gox که یکی از اولین صرافی های آنلاین در کشور ژاپن بود که در طول فعالیت تجاری خود با ناکامی بزرگی روبرو شد، که داستان آن بسیار معروف است. این صرافی در سال 2010 آغاز به کار کرد و برای بیشتر از سه سال موفقیت های شگفت انگیزی در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال بدست آورد به گونه ای که در پایان سال 2013  بخش عمده ای از معاملات ارز دیجیتال در جهان را مدیریت می کرد. در ماه فوریه 2014 شرکت اعلام ورشکستگی کرد. اما چه اتفاقی افتاد؟ خب، هنوز هم مشخص نیست. دلیلش ورشکستگی این بود که 850 کیلو بیت کوین به طورناگهانی ناپدید شد؛ ظاهراً به سرقت رفت. در آن زمان این مقدار بیت کوین حدود 500 میلیون دلار ارزش داشت؛ امروز ارزش آن به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است! احتمالاً یک خطای امنیتی باعث بروز چنین فاجعه ای در کسب و کار این شرکت شده است.
 

طراحی سایت صرافی

مرحله دوم: تعیین محل فعالیت

قصد دارید کجا کسب و کار صرافی ارز دیبجیتال خود را راه اندازی کنید؟ آیا می خواهید تنها در کشور خود فعالیت کنید و یا یک صرافی بین المللی و جهانی راه اندازی کنید؟ همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم بسته به نوع کشوری که برای فعالیت در زمینه صرافی و خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب می کنید باید شرایط قانونی لازم برای کسب و کار خود را برآورده کنید. رعایت قوانین تجارت ارز محل که برای فعالیت انتخاب می کنید ممکن است کمی زمان بر و هزینه بر باشد اما باید یدانید که برای اجرا و پیاده سازی موفق ایده های تجاری خود کاملاً ضروری است که این قوانین را رعایت کنید.

یک مقاله جذاب دیگر بخوانید: مزایا و معایب متاورس چیست؟

مرحله سوم: هدف قرار دادن کاربران و جذب مشتری

گرچه این مرحله کمی ساده به نظر می رسد، اما تأثیر قابل توجهی بر آینده کسب و کار شما دارد. می دانید دلیلش چیست؟ وقتی که مخاطبان کسب و کار خود را پیدا کنید و روی آن ها هدف گذاری نمایید متوجه خواهید شد که باید چگونه برای محصولات خود بازاریابی کنید و چگونه یک وب سایت جذاب و مناسب با رابط کاربری آسان برای کاربران بالقوه خود فراهم کنید و آن ها را به سمت صرافی خود جذب نمایید.
 

طراحی سایت صرافی

مرحله چهارم: تشکیل تیم برای توسعه و راه اندازی وب سایت صرافی

راه های بسیاری برای شروع کسب و کار صرافی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. بعضی از کارآفرینان این حوزه پیشنهاد می کنند که به وب سایت Github بروید، یکی از کد های موجود را دانلود کرده و آن را مخصوص وب سایت خودتان سفارشی سازی نموده و اجرا کنید. ایده دیگر که در این زمینه می توانید از آن استفاده کنید ارائه سرویس وایت لیبل (White Lable Solutions) در وب سایت صرافی تان است. وایت لیبل سرویسی است که در آن ارائه دهنده خدمات یا همان صرافی یک ارز دیجیتال را از منبع دیگری با پشتیبانی کامل خریداری می کند ، سپس نام تجاری و هویت خود را بر روی آن قرار می دهد، و آن را به فروش می رساند. در این حالت خریدار فرض می کند که در حال خرید محصول شرکتی است که آرم آن را روی محصول می بیند. این روش با اینکه هزینه چندانی ندارد اغلب پاسخگوی نیازهای و انتظارات کارآفرینان با تجربه و حرفه ای نیست. برای موفقیت در هر کسب و کاری باید به دنبال راه های با کیفیت بگردید و از آن مهمتر باید برای کسب و کار خود هزینه کنید. بسته به اینکه چه هدفی را دنبال می کنید و تیم خود را چگونه شکل می دهید به همان میزان هم باید هزینه های آن را بپردازید.

یک مقاله مفید دیگر در همین رابطه: شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست؟

می توانید یک تیم داخلی استخدام کنید و ایده های خود را پیاده سازی کنید. البته چنین کاری یک فرآیند زمان بر است که شما را وارد پروسه استخدام از تعریف شغل گرفته تا درج آگهی و دریافت رزومه و مصاحبه و نهایت انتخاب افراد را شامل می شود. بعلاوه اینکه استخدام و تشکیل یک تیم داخلی می تواند  در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار هزینه های سنگینی را به شما تحمیل کند. گزینه دیگری هم هست. شما می توانید برخی از کارها و فعالیت های خود را به شرکت های دیگر برون سپاری کنید. امروزه شرکت های قدرتمند و معروف و ارزان و قابل اعتماد زیادی در زمینه توسعه سایت ها و نرم افزارهای ارزهای دیجیتال هستند  که خدمات قابل قبول و با کیفیتی ارائه می کنند. بنابراین، برون سپاری می تواند برای افرادی که تازه به بازار ارزهای دیجیتال ورود پیدا می کنند و به دنبال صرفه جویی در وقت و هزینه و کسب شهرت و اعتبار هستند گزینه مطرحی باشد.

طراحی سایت صرافی

نکات مهم و ضروری در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

برای راه اندازی و طراحی یک سایت صرافی ارز دیجیتال موفق باید به موارد مهمی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه نمایید:

امنیت سایت صرافی

یک وب سایت صرافی ارز دیجیتال باید کاملاً ایمن باشد. باید تلاش کنید تا از همان ابتدا ضعف ها و نواقص سایت خود را برطرف کنید تا بتوانید به خوبی از اطلاعات و داده های مشتریان خود حفاظت کنید. به عبارت دیگر مهمترین ویژگی یک وب سایت صرافی ارز دیجیتال تضمین امنیت آن برای مشتریان است، چرا که این سایت ها همیشه مورد حمله هکرها قرار می گیرند و دیر یا زود هکرها سایت شما را هم هدف قرار می دهند. بنابراین باید تا جایی که می توانید امنیت سایت خود را بالا ببرید.

سرعت سایت صرافی

نکته مهم دیگر در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال سرعت بارگیری یا همان لود شدن صفحات وب سایت می باشد. با توجه به اینکه امروزه کاربران اینترنت نسبت به گذشته کم حوصله تر شده اند، اگر صفحات سایت شما به سرعت لود نشوند با استقبال اندکی از کاربران روبرو خواهید شد. با وجود مشکلاتی که در زمینه سرعت اینترنت در کشور ما وجود دارد و وب سایت های فراوانی که در زمینه صرافی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارند مشتریان شما انتظار دارند که بدون هیچ مشکلی از سایت استفاده کرده و در کمترین زمان ممکن از صفحه ای به صفحات دیگر سایت بروند. بنابراین همواره مسأله سرعت سایت خود را مدنظر قرار دهید.
 

طراحی سایت صرافی

محیط کاربری سایت صرافی

از دیگر نکاتی که در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید رابط کاربری سایت است. سایت شما می بایست ظاهری جذاب (front end design) و کاربرپسند داشته به نوعی که کاربران هنگام استفاده از آن احساس راحتی کنند و رابط کاربری ساده و روانی داشته باشد. فضا و محیط کاربری یک سایت صرافی باید به گونه ای باشد که مشتریان به راحتی بتوانند عملیات مبادله و خرید و فروش ارز دیجیتال خود را انجام دهند و از کار با سایت کاملاً لذت ببرند. بنابراین، هر چقدر روی طراحی، ظاهر و رابط کاربری سایت خود سرمایه گذاری کنید مشتریان بیشتری هم ترغیب می شوند تا خدمات صرافی ارز دیجیتال خود را به شما بسپارند.

استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای ارائه بهترین امکانات به کاربران در طراحی سایت صرافی

وقتی که یک سایت صرافی ارز دیجیتال راه اندازی می کنید در واقع به دنیای جدیدی قدم می گذارید که قوانین خاص خودش را دارد. قانون اصلی در طراحی این نوع سایت ها استفاده از به روز ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها در طراحی سایت است به گونه ای که جدیدترین و بهترین امکانات و ابزارهای موجود در اختیار کاربران قرار بگیرد تا با استفاده از آن بتوانند  سریع تر، ارزان تر، راحت تر و با امنیت بالا به مبادله و خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام نمایند. بنابراین باید در زمینه امکانات و تکنولوژی همواره پیشگام باشید تا مشتری بیشتری را به سوی خود سوق دهید.

بهترین مقاله درباره ماینینگ بیت کوین را در وبلاگ آرتاراکس بخوانید

بازاریابی برای سایت صرافی

برای داشتن یک سایت صرافی ارز دیجیتال موفق تنها طراحی و راه اندازی آن کافی نیست. باید کسب و کار و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید تا بهتر دیده شوید. بنابراین باید به طور کامل در زمینه بازاریابی سایت خود برنامه ریزی کنید. از هر فرصت و امکاناتی نظیر تبلیغات وب، وبلاگ ها و رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنید و توجه مشتریان را به کسب و کار خود جلب کنید تا از امکانات و ویژگی های سایت شما آگاه شوند و تمایل پیدا کنند تا از سایت شما بازدید نمایند.
 

طراحی سایت صرافی

تضمین امنیت کامل وب سایت صرافی

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم موضوع امنیت سایت صرافی ارز دیجیتال به دلیل حساسیت و ریسک بالای عملیات های مالی همیشه یکی از مهمترین عوامل اعتماد مشتریان به این نوع کسب و کارها بوده و کوچکترین مشکلی در این زمینه راه را برای نفوذ  هکرها و سارقان اینترنتی باز کرده و می تواند اعتبار سایت شما را در نزد کاربران ارز دیجیتال خدشه دار کند. بدین ترتیب در ادامه این مقاله قصد داریم نکات مهمی را در زمینه بالابردن امنیت سایت صرافی ارز دیجیتال برای شما بیان کنیم. پس با ما همراه باشید. 

امنیت سمت مشتری

پروژه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال قبل از هر چیز باید از همه نظر امنیت داشته باشند. اولیه لایه حفاظت و امنیت یک وب سایت صرافی یک سیستم احراز هویت کاملاً ایمن برای ورود به سایت است. برای رسیدن به سطح امنیتی مناسب و لازم می توانید در پروژه های طراحی سایت صرافی خود از روش های حفاظتی زیر استفاده کنید:

  • احراز هویت دو مرحله ای که در آن کد امنیتی به ایمیل یا تلفن همراه کاربر ارسال می شود و یا با استفاده از سرویس رمزساز گوگل به نام (Google Authenticator) تأیید هویت کاربر از طریق یک اپلیکیشین متصل به حساب کاربری وب انجام می شود.

  • بکارگیری کلمه عبور اضافی یا همان پین کد ها در مواقعی که یک کاربر قصد سفارشی سازی اطلاعات شخصی یا سایر اطلاعات مهم را داشته باشند.

  • مجوز ورود به کاربران پس از شناسایی آدرس IP هر کاربر که به ردیابی فعالیت های مشکوک در سایت کمک بسیاری می کند.

  • سیستم تأیید کاربری پیشرفته برای احراز هویت کاربران که از طریق جمع آوری و تأیید مجموعه مشخصی از اطلاعات ازجمله تماس ها، اطلاعات پاسپورت و غیره انجام می شود.

  • مکانیزم ردیابی کاربران و فعالیت های مشکوک که برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی همچون پول شویی و غیره در پروژه های سایت صرافی ارز دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیریت مدت زمان حضور یک کاربر در شبکه (Time to Live (TTL)) گزینه دیگری برای افزایش امنیت یک سایت صرافی می باشد. با توجه به اینکه حجم زیادی از ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتال کاربران ذخیره می شود برای جلوگیری از دسترسی افراد دیگر به حساب کاربری افراد حاضر در سایت می بایست سیستم به گونه ای عمل کند که اگر طی 5 دقیقه یا بیشتر عملیاتی روی آن انجام نگیرد کاربر به بیرون سایت هدایت شده و مجدداً برای ورود به سایت احراز هویت انجام دهد. در نتیجه بدین شکل جلوی بسیاری از تراکنش ها و عملیات های مالی ناخواسته گرفته می شود و سرمایه افراد از خطرات و خطاهای احتمالی مصون می ماند.
 

طراحی سایت صرافی

امنیت سمت سرور

سیستم های امنیت مشتری یکی از راه های حفاظت کاربران سایت در برابر نفوذ هکرها به حساب کاربری مشتریان سایت می باشد. اگرچه اهمیت سیستم های سمت مشتری برای افزایش امنیت سایت را نمی توان نادیده گرفت، اما بزرگترین خطری که می تواند امنیت یک وب سایت صرافی را مورد تهدید قرار دهد حمله به سرور های سایت می باشد. چرا که هک شدن اطلاعات برنامه ها و سیستم های متمرکز مالی موجب از دست رفتن سرمایه های کلان مشتریان شده و می تواند ضرر و زیان سنگینی را متوجه کسب و کار شما کند. بنابراین، برای اینکه امنیت سرورهای سایت خود را تا حد امکان بالا ببرید به چندین نکته زیر در طراحی سایت صرافی خود توجه نمایید:

  • معماری پروژه وب سایت خود را به گونه ای طراحی و اجرا کنید تا هر سرویس مسئولیت برخی از قابلیت ها و امکانات محدود را داشته باشد و دسترسی به تمام قسمت های دیگر سیستم را نداشته باشد. تمامی تعاملات بین سرویس ها باید از طریق API های محافظت شده انجام شود و سرویس ها باید دارای حقوق دسترسی محدود در رابطه با یکدیگر باشند؛ به این ترتیب، هنگامی که یک سرویس آسیب دیده باشد (به عنوان مثال در حین هک شدن)، خطر از دست رفتن اطلاعات به حداقل می رسند و سرویس های دیگر سایت را تحت تاثیر قرار نمی دهد و عملکرد کلی سیستم با مشکل روبرو نمی شود.

  • بک آپ گرفتن و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات - برای اهداف امنیتی، بک آپ گیری از تمام داده ها و اطلاعات کاربران، تراکنش ها و معاملات و سایر اقدامات صورت گرفته در سایت باید در دو نسخه و در سرورهای مختلف ایجاد شود. دسترسی به این سرورها باید به شدت محدود شود و تنها به افرادی که مسئولیت و مدیریت سرویس ها و امکانات سایت را بر عهده دارند اجازه دسترسی داده شود. به این ترتیب امکان محافظت از تمامی اطلاعات مهم در طول حمله های سایبری فراهم می شود. همچنین، بررسی مدوام صحت اطلاعات کپی شده روی سرور و آموزش بازیابی سریع اطلاعات ضروری می تواند به کاهش مدت زمان خرابی سیستم ها و سرویس های سایت کمک کند.

    این مقاله جذاب را از دست ندهید: ETF بیت کوین چیست؟

  • انعطاف پذیری بالای سیستم - وقتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال صحبت می کنیم، باید بدانید که چنین بازاری ماهیت کاملاً پویا و متغیر داشته و مشتریان مخصوص به خود را دارد. در زمان مناسب خودش ممکن است سایت شما با تعدادی بسیاری کاربر ارز دیجیتال و حجم بالایی از درخواست ها که برای شما ارسال می شود مواجه شود. چیزی که مهم است این است که اگر می خواهید این حجم زیادی از مشتریان را از دست ندهید باید بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به درخواست های مختلف و متنوع آنان پاسخ مناسب بدهید. در چنین شرایطی طراحی سایت شما و زیرساخت های سیستم آن باید به گونه ای باشد که بتواند به طور خودکار سرویس ها را شبیه سازی کرده یا موارد غیر ضروری را حذف کند تا بتواند با حفظ همه تنظیمات امنیتی انجام شده روی سایت و کوچکترین خطایی به این حجم بالای درخواست های مشتریان به موقع و با دقت پاسخ دهد.

طراحی سایت صرافی

نکته مهم دیگری که باید در زمینه افزایش امنیت سرورها به آن توجه کنید استفاده از روش های استاندارد محافظت و مقابله در برابر حملات DDoS که شامل حجم زیادی از تقاضاها به سمت به یک سرور که به دلیل حجم بالای پردازش منجر به از دسترس خارج شدن سایت می شود و یا XSS که با تزریق کد از طریق وبگاه ها راه برای نفوذ هکرها به سرورهای سایت باز می شود، یا تزریق کدهای دستوری به پایگاه داده (SQL injection) و حذف و تغییر اطلاعات در سرورها و یا حملات CORS که امکان دسترسی از راه دور به منابع وب سایت را فراهم می کند و دیگر موارد می باشد. همچنین برای حفاظت در برابر حملات CSRF که در آن هکر با ارسال درخواست های جعلی به سرور و اجرای آن در سمت کاربر به حساب کاربران نفوذ می کند باید  یک رشته کد (توکن) بصورت تصادفی که هم برای کوکی استفاده می شود و هم در آدرس ایجاد شده بصورت پنهان وجود خواهد خواهد داشت ایجاد کرد تا در هنگام ارسال فرم بررسی می شود آیا CSRFToken در فرم همان CSRFToken ذخیره شده در کوکی است یا خیر و در صورت یکسان بودن اجازه اجرا و ارسال اطلاعات و یا لاگین را خواهد داد.

طراحی سایت صرافی

ماژول های امنیتی طراحی سایت صرافی آرتاراکس

در ادامه برخی از امکانات امنیتی که در پروژه های طراحی سایت صرافی ارزهای دیجیتال آرتاراکس مورد استفاده قرار می گیرد آشنا می شوید:

  • ماژول لاگ خطاهای پرداخت: هر گونه اقدام در دستکاری اطلاعات مانند دستکاری داده های پرداخت و یا تلاش برای دریافت مجدد ارز از طریق یک فاکتور در سایت کاملا رصد شده و اطلاعات آن توسط مدیریت قابل مشاهده می باشد

  • ماژول سطح دسترسی: امکان ایجاد کاربر با دسترسی های متنوعی مانند مدیرکل، معاون، حسابدار، کارشناس پشتیبانی و کارشناس محتوا

  • ماژول ورود دو مرحله ای: ورود به پنل سایت از طریق نام کاربری، رمز عبور و کد دریافتی از طریق پیامک انجام می پذیرد. هر کاربر امکان فعال/غیرفعال سازی این امکان را برای خود دارد

  • ماژول ورود سه مرحله ای: ورود به پنل مدیریتی فقط از طریق آی پی ثبت شده در سایت با وارد نمودن نام کاربری، کلمه عبور و کد دریافنی از طریق پیامک امکان پذیر است

  • ماژول رمزگذاری سه لایه: کلیه اطلاعات حساس حساب های ارزی شما بصورت سه لایه رمزگذاری می شوند و بصورت کاملا امن در سایت نگهداری می شوند

  • ماژول لیست سیاه: امکان ایجاد لیست سیاه از آی پی های غیر مجاز و جلوگیری از دسترسی به سایت از طریق این آی پی ها

  • ماژول لاگ ورود و خروج: کلیه اطلاعات ورود و خروج کاربران اعم از تاریخ، آی پی، وضعیت ورود (موفق/ناموفق) به همراه شرح کاملی از آن در دسترس مدیریت است

  • ماژول اطلاع رسان امنیتی: در صورت تغییر در اطلاعات کاربری مدیریت و یا هر یک از کاربران سایت، موضوع از طریق پیامک/ایمیل به وی اطلاع رسانی می شود.

طراحی سایت صرافی

استفاده از ماژول های گرافیکی در طراحی سایت صرافی

در بحث پروژه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال نکته دیگری که حائز اهمیت است بخش گرافیکی سایت است. وقتی موضوع بازار ارزهای دیجیتال مطرح می شود دیگر صحبت برسر یک صرافی ارز دیجیتال معمولی نیست بلکه برای موفقیت در چنین بازاری باید سایت شما ابزارهای گرافیکی و امکانات تجزیه و تحلیل با کیفیتی داشته باشد. اساساً برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال همانند بازار ارزهای معمولی همچون دلار، یورو و غیره و بازار طلا و نقره و یا بازار سهام و بورس کالاها و خدمات می بایست مجموعه ای از الزامات و ابزارهای فنی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در اختیار مشتریان قرار بگیرد برخی از این ماژول های گرافیکی که وظیفه تجزیه و تحلیل اطلاعات را بر عهده دارند عبارتند از:

  • نمودارهای دینامیکی که کوچکترین تغییرات نرخ ارزهای دیجیتال را در هر لحظه نشان دهند.

  • مجموعه ای از ابزارها برای انواع دستکاری در نمودارها که معامله گر با استفاده از آن ها بتواند حالت های مختلف خرید و فروش ارز را مقایسه کرده و با آگاهی بیشتری به معامله بپردازد.

  • مجموعه ای از شاخص های بازار که معامله گران حرفه ای با استفاده از داده ها و اطلاعات مربوط به آن ها بتوانند تغییرات نرخ ارز دیجیتال در آینده را پیش بینی کنند.

  • از همه مهم تر وجود رابط کاربری سریع که شامل ابزارها و امکاناتی همچون مشاهده تابلو وضعیت بازار ارزهای دیجیتال، تقویم اقتصادی، لیست ابزارهای بازاریابی، دسترسی به پایانه های معاملاتی و غیره.

طراحی سایت صرافی

نکات مهم مربوط به مدیریت کیف پول های ارز دیجیتال در طراحی سایت صرافی

مهمترین موضوعی که در پروژه های توسعه وب سایت های صرافی ارز دیجیتال مورد توجه کاربران سایت قرار می گیرد نحوه سازماندهی ذخیره و نگه داری ارز دیجیتال است. اینکه سایت شما چگونه کیف پول هایی که کاربران ایجاد کرده و از آن ها استفاده می کنند را مدیریت و سازماندهی می کند. در حال حاضر، دو روش برای حل این مشکل وجود دارد که می توانید از آن ها برای مدیریت کیف پول های دیجیتال کاربران سایت خود استفاده کنید: یکی استفاده از API شخص ثالث که می تواند API یک صرافی ارز دیجیتال دیگر باشد و راه حل دیگر ایجاد یک نود (Node) شخصی توسط خود شماست. در وهله اول چون در ابتدای راه قرار دارید به تازگی صرافی ارز دیجیتال خود را راه اندازی کرده اید پیشنهاد ما این است که ترجیحاً از یک سرویس شخص ثالث که تمامی امکانات و قابلیت های اساسی مورد نیاز برای مدیریت کیف پول های دیجیتالی کاربران را ارائه می دهد استفاده کنید. به مرور که کاربران سایت افزایش پیدا کرد و تعداد درخواست ها بالاتر رفت ممکن است که استفاده از API های شخص ثالث پاسخ گوی نیازهای کاربران شما نباشد. بنابراین، لازم است که با توجه به شرایط جدید امکانات سایت خود را در زمینه شیوه های ذخیره و نگه داری ارز دیجیتال تغییر دهید. از این رو باید به فکر ایجاد یک سرور شخصی برای ذخیره و مدیریت کیف پول های دیجیتال (نود شخصی) باشید.

درباره قیمت طراحی سایت صرافی سوال دارید؟ روی بنر زیر کلیک کنید:
قیمت طراحی سایت ارز دیجیتال

اصولاً داشتن یک سرور شخصی برای مدیریت کیف پول های ارز دیجیتال راه حل مناسب تری در طراحی سایت های صرافی است. دلیلش هم این است که سرویس های مختص شخص ثالث API  های مورد استفاده خود را با اندکی تغییرات در اختیار شما قرار می دهند در حالی که محدودیت هایی نیز روی آن اعمال شده است که ممکن است شما را درگیر مسائلی همچون خطر هک شدن سایت و یا ورود کاربران ناشناس و یا محدودیت های خاص دیگری کنند. در نهایت، دیر یا زود وقتی با چنین شرایطی روبرو شوید، سرویس های آن ها دیگر برای سایت شما کارایی لازم را ندارند و در نتیجه ناچارید که سرور شخصی خود را راه اندازی نموده و مدیریت ذخایر ارز دیجیتال مشتریان را خودتان به شخصه برعهده بگیرید. گزینه دیگری که برای مدیریت کیف پول های دیجیتال کاربران سایت خود می توانید به آن فکر کنید استفاده از سرویس های شخص ثالث پولی است که تمامی مشکلات گفته شده را برای شما حل کرده است اما باز هم هزینه آن به مراتب خیلی بیشتر از ایجاد و پشتیبانی سرور شخصی (نود شخصی) خواهد بود. 

طراحی سایت صرافی

نمونه های مختلف طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال

همان طور که قبلاً هم ذکر شد، امروزه صرافی های آنلاین متعددی ایجاد شده اند که هر کدام به عنوان نماینده در بازار ارزهای دیجیتال مشغول فعالیت اند. این سایت های صرافی با اینکه به ظاهر شباهت های فراوانی با هم دارند ولی در اصل اینگونه نیست: اولین تفاوت، طرفین درگیر در معامله هستند. هنگامی که یک سایت در نقش یک صرافی وارد عمل می شود، خود صراف به عنوان یکی از طرفین معامله مقدار مشخصی ارز دیجیتال را به کاربران می فروشد و یا از آن ها ارز دیجیتال خریداری می کند. وقتی که یک سایت صرافی نقش بازار معامله ارز دیجیتال را ایفا می کند، در این حالت سرویس صرافی آنلاین یک پلت فرم یا سیستم واسطه ای است که مشتریان می توانند از طریق آن یکدیگر را پیدا کنند و صرافی تنها طرفین معامله را به یکدیگر ارتباط داده تا مبادله ارز دیبجیتال بین آن ها انجام شود.
 

طراحی سایت صرافی

تفاوت مهم دیگر در بین سایت های صرافی ارز دیجیتال سیستم جایزه یا پاداش دهی پلت فرم صرافی است که باز هم به طرفین معامله بر می گردد. وقتی که صحبت از یک صراف به عنوان سایت صرافی است با توجه به اینکه یکی از طرفین معامله خود سایت صرافی است جوایز آن بر مبنای تفاوت قیمت های خرید و فروش ارز دیجیتال تعیین می شود، در حالی که در بازارهای ارز دیجیتال به عنوان نوع دیگر سایت های صرافی براساس حق کمیسیون های معاملات انجام شده جوایزی برای مشتریان درنظر گرفته می شود. (به استثناء موارد نادری که بازار ارز کمیسیونی برای معاملات صورت گرفته دریافت نمی کند اما حق کمیسیون قابل توجهی طی تأمین و مصرف ارز دیجیتال از کاربران دریافت می کند).

معاملات مارجین (Margin Trading) ابزار دیگر صرافی های ارز دیجیتال هستند که تفاوت کلی با 2 نوع دیگر سایت های صرافی اشاره شده دارد. در این نوع تجارت معامله گر (مثلاً مشتری بازار خرید و فروش بیت کوین) سرمایه اولیه خود را به وسیله قرض گرفتن پول و با استفاده از اهرم (leverage) حتی تا ده برابر افزایش می دهد. در این حالت مشتریان سایت صرافی فقط با سرمایه خود تجارت نمی کنند و می توانند حجم معاملات خود را بیشتر از حدی که موجودی حساب آن ها اجازه می دهد برای مقدار قابل توجهی افزایش دهند. جهت کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره طراحی سایت ارز دیجیتال، طراحی سایت وبمانی، طراحی سایت پرفکت مانی و طراحی سایت بیت کوین کسب کنید می توانید از صفحه فروشگاه ساز ارزهای دیجیتال آرتاراکس بازدید فرمایید.

طراحی سایت صرافی

سایر خدمات طراحی سایت صرافی

برای اینکه بتوانید در بازار ارزهای دیجیتال به خوبی فعالیت کنید باید در کنار طراحی سایت صرافی همزمان به فکر سرمایه گذاری و توسعه پروژه دیگری از جمله راه اندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری قوی (CRM) برای سایت خود باشید. وجود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در یک سایت صرافی ارز دیجیتال به دلایل زیر برای کسب و کار شما مفید خواهد بود:

  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان ابزاری برای بررسی و پردازش درخواست های کاربران سایت با سطح دسترسی های مختلف نقش یک سیستم کنترل کیفیت چند مرحله ای را در یک سایت صرافی ایفا می کند.

  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با جمع آوری داده های آماری و تجزیه و تحلیل آن ها استراتژی توسعه و بهبود سایت صرافی شما را مشخص می کند و به عنوان ابزاری برای ارزیابی واضح و متمایز از وضعیت کنونی بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد

  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در یک سایت صرافی با پیگیری فعالیت های مشکوک کاربران می تواند به موقع هکرها را شناسایی کرده و از فعالیت های مخرب و خطرناک آن ها جلوگیری کند.

  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با نظارت و پیگیری تمام جریان های مالی نیاز به بررسی بیشتر تراکنش ها و یا حساب های کاربری سایت را کاهش داده و جلوی فعالیت های غیرقانونی کاربران و تراکنش های مشکوک را می گیرد.

در حقیقیت، توسعه و راه اندازی چنین سیستم هایی در طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال نقش مهمی دارد. با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می توانید خدمات با کیفیتی به مشتریان سایت خود ارائه کنید، به مشکلات و سؤالات مختلف کاربران سایت به موقع و در کمترین زمان پاسخ دهید و با تجزیه و تحلیل وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و شرایط فعلی کسب و کار خود استراتژی مناسبی برای توسعه و بهبود سایت صرافی مشخص نمایید. 

طراحی سایت صرافی
 
 

طراحی سایت ارز دیجیتال

اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری درباره طراحی سایت ارز دیجیتال، طراحی سایت خرید و فروش وبمانی، طراحی سایت پرفکت مانی و طراحی سایت صرافی بیت کوین کسب کنید می توانید با ما تماس بگیرید.

شماره پشتیبانی آرتاراکس: 




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002