استفاده از SSL در طراحی سایت صرافی

استفاده از SSL در طراحی سایت صرافی

سه شنبه 21 خرداد 1398
| 2226
:امتیاز دهید

اگر شما به آدرس URL گوگل نگاه کنید می بینید که با https شروع شده است. ولی بسیاری از سایت ها با http شروع می شوند. S آخر https همان SSL یا ضامن امنیت شماست. اما SSL چیست، چگونه کار می کند و مهمتر از همه آیا شما هم می توانید برای سایتتان SSL بگذارید و آن را امن کنید... 


SSL چيست

SSL مخفف Secure socket Layer روشی جهت امن سازی اطلاعات رد و بدل شده بین مرورگر شما و سایت می باشد. گاهی شما اطلاعات مهمی مانند نام کاربری، کلمه عبور و یا حتی اطلاعات کارت بانکی خود را درون یک سایت وارد می نمایید، این اطلاعات ابتدا می بایست از کامپیوتر شما به کامپیوتری که سایت رو آن قرار دارد (سرور) ارسال شود تا سرور بتواند اطلاعات را بررسی و پردازش نماید. بعنوان مثال پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور، آنها را بررسی و در صورت صحت آن اجازه ورود به پنل کاربری سایت را به شما بدهد.
 

SSL  چگونه کار می کند

زماني که آدرس يک سايت را در مرورگر وارد مي کنيم اطلاعات بين کامپيوتر ما و کامپيوتري که سايت روي آن قرار دارد (سرور) در حال رد و بدل هستند. پس اگر بتوانيم به طريقي ارتباط بين کامپيوتر خود و کامپيوتر سرور را امن کنيم اطلاعات ما دزديده نخواهند شد. 
اینجاست که پروتکل SSL وارد می شود. در حقیقت SSL  يک سري الگوريتم هاي رمزنگاري بر روي داده هايی که قرار است از طریق محیط غيرامن اينترنت عبور کنند، اعمال و محرمانه ماندن داده‌ها را در طول انتقال تضمين مي‌کند.

 

 SSL در طراحی سایت صرافی

 

SSL درست است یا TLS 

SSL و TLS هردو وظیفه ایجاد امنیت را به عهده دارند. در اصل TLS یا Transport Layor Security  نسخه جدیدتری از همان SSL است. از آنجایی که عموم مردم به عبارت SSL عادت کرده اند اغلب هنوز همین اصطلاح (اس اس ال) متداول است وگرنه در حقیقت از جدیدترین نسخه امنیت سازی یعنی TLS استفاده می شود.
 

 SSL در طراحی سایت صرافی


آیا به SSL  نیاز دارید

با توجه به هزینه های نسبتا بالای خرید SSL قبل از خرید SSL ابتدا مطمئن شوید که به آن نیاز دارید. اگر یکی از موارد زیر برایتان اهمیت دارد، حتما از SSL  استفاده کنید:  

•    اگر در وب سایت خود اطلاعات مهم و یا محرمانه ای را از بازدید کنندگان وب سایت خود دریافت می کنید (مانند مشخصات فردی یا اطلاعات مالی)، ...
•    اگر  به دنبال جلب اعتماد مشتریان و درآمد بیشتر هستید.
•    اگر  می خواهید امکان استراق سمع اطلاعات رد و بدل شده بین سایت شما و بازدید کنندگان وجود نداشته باشد.
•    اگر به دنبال افزایش رتبه و SEO سایت خود هستید . (طبق آخرین گزارش از وب سایت رسمی گوگل گواهینامه بین المللی Https  و تمامی گواهینامه های بین المللی SSL باعث افزایش رتبه و SEO سایت ها در گوگل خواهند شد).
•    اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، ای نماد تنها در صورت فعال کردن SSL روی فروشگاه خود، به شما اعطا خواهد شد.
 

 SSL در طراحی سایت صرافی

 

استفاده از SSL در طراحی سایت صرافی و طراحی سایت فروشگاهی

سایت های صرافی ارز دیجیتال هم جزو سایت های خاص هستند و نصب ssl روی سایت های صرافی ارز دیجیتال بعد از طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. چرا که امنیت مهمترین پارامتر در طراحی سایت ارز دیجیتال است بنابراین جهت جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات حساب های کاربری (نام کاربری و کلمه عبور) کاربران و مدیران سایت خرید و فروش ارز دیجیتال، حتما به مشتریان پیشنهاد می شود پس از راه اندازی سایت صرافی و تست سایت صرافی، اقدام به خرید و نصب SSL بر روی سایت خود نمایند. 
در واقع نصب ssl برای هر نوع سایت فروشگاهی ضرورت دارد بنابراین باید در طراحی سایت فروشگاهی به این نکته توجه نمود که با نصب ssl از به سرقت رفتن اطلاعات کاربری مشتریان جلوگیری شود.


چگونه مي توان مطمئن شد يک سايت از SSL  استفاده مي کند

 به عنوان شخصی که روزانه از اینترنت جهت خرید اقلام مورد نیاز استفاده می نماید. مهم است که بدانید سایتی که اطلاعات حساس مالی و شخصی خود را در آن وارد می نمایید امن است یا خیر.  SSL بعنوان پایه اصلی امنیت در سایت هاست. بنابراین باید ابتدا بتوانید وجود (نصب بودن) SSL روی سایت ها را تشخیص دهید.
 

 SSL در طراحی سایت صرافی

به ابتدای آدرس سایت توجه کنید، به جاي http بایدhttps  نوشته شده باشد. البته در اين حالت يک علامت قفل هم در مرورگر ديده مي شود. جاي اين قفل در مرورگرهاي مختلف متفاوت است. در فايرفاکس و اينترنت اکسپلورر در پايين و سمت راست صفحه، در نوار وضعيت (status bar) و در مرورگرهاي سافاري، کروم و اپرا در سمت راست آدرس ديده مي شود. توجه داشته باشید که با دبل کليک بر روي قفل مي‌توانيد مشخصات کامل گواهي SSL  سايت مورد نظر را ببينيد.
نکته قابل توجه در خصوص اين قفل کوچک اين است که با دو بار کليک کردن بر روي آن، مي‌توانيد مشخصات کامل گواهي SSL  سايت مورد نظر را ببينيد. مهم‌ترين نکته در خصوص اين اطلاعات تاريخ خريد و انقضاي اين گواهينامه است که بايد به آن توجه داشته باشيد.
 

چگونه برای سایت خود گواهی SSL تهیه کنیم

شرکت‌های بسیاری اقدام به ارائه سرویس‌های پروتکل امن SSL کرده اند از جمله این شرکت ها می توان به COMODO ، GEO TRUSTو CERTUM و OPEN TRUSTاشاره نمود. در ایران شرکت هایی هستند که نماینده این شرکت های بین المللی هستند جهت خرید گواهینامه SSL می توانید به این شرکت ها مراجعه نمایید. بعنوان مثال شرکت ایران سرور یکی از این شرکت هاست.
هزینه گواهینامه های SSL بسته به درجه امنیت و اینکه از چند دامین (سایت) پشتیبانی نمایند متفاوت است و بصورت سالانه باید پرداخت نمایید.




بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002