طراحی سایت فروشگاهی - بخش سوم

طراحی سایت فروشگاهی - بخش سوم

پنجشنبه 6 تیر 1398
| 2498
:امتیاز دهید

فروشگاه های اینترنتی در یکی دو دهه اخیر رشد چشمگیر و بسیار قابل توجهی داشته اند. همان طور که در مقاله طراحی سایت فروشگاهی و نیز طراحی سایت فروشگاهی - بخش دوم اشاره کردیم یکی از راه های مؤثر توسعه و رشد فروشگاه های اینترنتی بهره گیری از مزیت های فراوان طراحی و راه اندازی یک سایت فروش اینترنتی محصولات است. در واقع وب سایت های فروشگاهی براساس نیازهای مختلف هر کسب و کاری راه حل هایی در جهت توسعه و یا بهتر عمل کردن کسب و کارها فروش و سود بیشتر ارائه می دهند.

از این رو برای هر کسب و کاری که به فروش کالا یا خدمتی مشغول است پیشنهاد می شود که از این قافله جا نمانند و با طراحی وب سایت فروشگاهی، این بازار پرطرفدار را نیز در دست بگیرند. شبیه هر بازار دیگری برای فروش، سایت های فروشگاهی نیز به امکانات و ویژگی هایی نیاز دارند که با رعایت آنها می توانید فروش بیشتری در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.
 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
 

ویژگی ها و امکانات یک وب سایت فروشگاهی (فروشگاه اینترنتی)

اینکه وب سایت های فروشگاهی باید شامل چه ویژگی ها و امکاناتی باشد تا بتواند به خوبی نیازمندی های کسب و کار شما را برطرف کند بسیار گسترده است و برای این کار باید ماهیت کسب و کار کاملاً بررسی شود. لذا در این بخش از سری مقالات طراحی سایت فروشگاهی از ویژگی های اصلی و مهم وب سایت های فروشگاهی نام خواهیم برد تا شما بیشتر با مزایای وب سایت های فروشگاهی آشنا بشوید. پس با ما همراه باشید.

پنل مدیریت در طراحی سایت فروشگاهی

پنل مدیریت همان پیشخوان مدیریت وب سایت شماست که در این قسمت می توانید وب سایت خود را مدیریت نمایید، محصولات را اضافه و کم کنید، تخفیف ها را اعمال کنید، کامنت ها را ببینید، آمار های بازدید و فروش و میزان موجودی محصولات را ببینید و بسیاری از امکانات دیگری که در اختیار مدیر سایت قرار می گیرد.

خبرنامه در طراحی سایت فروشگاهی

کاربران شما با اشتراک در خبرنامه ایمیلی شما می توانند از اخرین اخبار و اطاعیه ها و تخفیفات مناسبتی وب سایت شما آگاهی یابند که این خود یک مزیت در جلب مشتری است .
 

طراحی سایت فروشگاهی

دسته بندی محصولات و تعریف محصول در هر دسته

با این امکان شما می توانید یک فهرست بسیار عالی از مجموعه محصولات فروشگاه خود ایجاد کنید که موجب ایجاد نظم در ساختار سایت شما می شود .

گالری تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی

می توانید برای وب سایت خود گالری تصاویر ایجاد کنید ، با گالری تصاویر می توانید تصاویر خوب و جامعی از محصولات خود به نمایش در آورید تا کاربر راحت تر چندین محصول را از لحاظ ویژگی های ظاهری و رنگ بندی مقایسه کند.

افزودن امکان مقایسه محصولات در طراحی سایت فروشگاهی

یکی دیگر از ویژگی های که سایت فروشگاهی می تواند داشته باشد امکانات مختلفی است که با توجه به نیازهای هر کسب و کار می تواند در آن گنجانده شود. این امکانات نظیر امکان مقایسه کالاها و خدمات، نقد و بررسی، فروش های ویژه روزانه، تخفیف هایی جهت مناسبت ها، گارانتی و دریافت نظرات مشتریان درباره کالاها که می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشد و این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند از میان کالاهای موجود 2 کالا را انتخاب و ویژگی هایشان را با یکدیگر مقایسه نماید.
 

طراحی سایت فروشگاهی

تبلیغات در طراحی سایت فروشگاهی

در بخش تبلیغات شما می توانید تبلیغات محصولات یا تخفیفات مناسبتی و فصلی را نشان دهید یا با پذیرفتن سفارش تبلیغات از دیگر وب سایت های درآمد دیگری برای خود کسب کنید .

افزودن بخش شبکه های اجتماعی در طراحی سایت فروشگاهی 

شبکه های اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند به راحتی سایت شما را در شبکه های اینستاگرام، تلگرام و ... به دوستان خود معرفی کنند.

افزودن بخش عضویت کاربران در طراحی سایت فروشگاهی

کاربران مختلف می توانند در وب سایت شما ثبت نام کند و پروفایل خود را داشته باشد؛ ایجاد پنل برای کاربران روند سفارش و دریافت محصول را راحت تر می کند به این صورت که در پنل کاربر امکان درج کد پستی و ادرس و شماره تماس وجود دارد و کاربر می تواند همان ادرس را برای دریافت محصول تایید کند و همچنین می تواند کالاهای مورد علاقه اش را در پنل اختصاصی خود مشاهده کند.

افزودن بخش صدور فاکتور و پیش فاکتور در طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت فروشگاهی این امکان را دارد که اگر کاربر محصولی را خرید و سفارش داد یک فاکتور محصول به جهت کسب اطمینان کاربر از خریدش برای وی ایمیل شود .
 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 طراحی و تنظیمات سئو سایت فروشگاهی

همانطور در بخش قبلی مقاله طراحی سایت فروشگاهی اشاره شد بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو از مزیت های عالی برای کسب و کار شما محسوب می شود، به نحوی که اگر کاربران نام محصولی را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری سرچ کنند سایت شما می تواند در اولین لینک های صفحه اول جستجوی گوگل به نمایش در بیاید و این در واقع به معنای بازاریابی و جذب سفارش بیشتر است.

افزودن بخش نظرات کاربران در طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که در بالا توضیح داده شد کاربران می توانند در مورد محصولات نظرات خود را بیان کنند و به کالاها امتیاز بدهند .

ایجاد صفحات و نوشته ها به صورت نامحدود

اگر کسب و کار شما ارتقا یابد مجبور خواهید شد که سایت خود را توسعه بدهید و موارد زیادی به وب سایتتان اضافه کنید. یکی از ویژگی های طراحی سایت فروشگاه ساز آرتاراکس این است که می توانید به راحتی و با هزینه های کم وب سایت خود را متناسب با کسب و کار خود گسترش دهید. می توانید صفحاتی با طراحی متفاوت داشته باشید و به صورت روزانه و هفتگی به صورت نامحدود و کاملاً دلخواه نوشته ها و مطالب گوناگونی در زمینه فعالیتتان به سایت خود اضافه کنید.
 

طراحی سایت فروشگاه ساز

افزدون بخش مدیریت محصولات در طراحی سایت فروشگاهی

مدیریت محصولات به صورت کاملاً شفاف و کنترل شده انجام می گیرد شما می توانید قیمت و تعداد کالاها را تغییر دهید، توضیحات مربوط به کالاها را ویرایش کنید، برای محصولات کد تعریف کنید، عکس محصولات را ویرایش کنید، وضعیت انبار محصولات خود را مدیریت کنید و بسیاری از کارهای دیگری که می توانید انجام دهید.

نکاته هایی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آنها دقت کرد

در سایت فروشگاهی شما این امکان را دارید که محصولات خود را بصورت دسته بندی شده و منظم در لیست های مناسب قرار داده  و برای فروش به مشتریان خود عرضه کنید. با امکانات سئو سایت فروشگاهی که تیم آرتاراکس در اختیار شما قرار می دهد به راحتی می توانید محصولات و خدمات خود را از طریق موتورهای جستجو به افراد بیشتری ارائه کرده و فروش خود را چندین برابر کنید.

سایت فروشگاهی باید متناسب با دید مشتری ساده و بسیار زیبا و جذاب باشد (کاربر پسند) و این امکان را داشته باشد که بازدید کنندگان سایت فروشگاهی در کمترین زمان ممکن بیشترین تعداد از محصولات را دیده و از فضای ظاهری سایت به هیچ عنوان خسته نشوند. امکان خرید و فروش محصولات در سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به راحتی و در کمترین زمان ممکن تراکنش ها و عملیات پرداخت انجام شود.
 

طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی مناسب چه افرادی می باشد

سایت های فروشگاهی برای هرکسی که در جهت فروش کالا یا خدماتی فعالیت دارد مناسب می باشد و حتی کوچکترین کسب و کارها می توانند از سایت فروشگاهی استفاده کرده و کسب و کار خود را رونق دهند. افراد زیادی بوده اند که در ابتدا اقدام به طراحی یک سایت فروشگاهی کرده و سپس با گسترش سایت، فروشگاه ها و انبارهای بزرگی را برای خود ساخته اند و اکنون بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند، نظیر دیجی کالا و آمازون.

اکثر کسب و کار های امروزه نیاز دارند که شناخته شوند و رشد و توسعه پیدا کنند. به همین دلیل مناسب ترین و کم هزینه ترین راهکار، استفاده از وب سایت فروشگاهی است. اساس کار وب سایت فروشگاهی تولید و فروش محصولات مرغوب و با کیفیت است. این محصولات می تواند در دسته های : خوراک ، پوشاک ، مسکن ، خرده ریز ، آرایشی بهداشتی ، لوازم تحریر و ست اداری ، فروش فایل و محصولات نرم افزاری ، دکوراسیون منزل، لوازم خانگی، ماشین آلات و تجهیزات و هر محصولی که به ذهن شما می رسد باشد. بنابراین، با توجه به این دسته بندی ها مشاغلی که در حوزه های گوناگون فعالیت داشته باشند می توانند وب سایت اختصاصی خود را داشته باشند.

باید بدانید که طراحی سایت فروشگاهی یک مزیت برای کسب و کار شما محسوب می شود؛ به طوری که در جامعه امروز که پیشرفت تکنولوژی موجب تحول و سرعت مبادلات گردیده است اگر شما نتوانید از مزایای وب سایت فروشگاهی استفاده کنید می توان گفت به زودی در دسته کسب و کار های کم رونق قرار خواهید گرفت.

طراحی سایت فروشگاهی سازگار با انواع تلفن های همراه و تبلت ها (Responsive Site)

در طراحی سایت فروشگاهی باید به نکاتی توجه کرد که باعث بهتر شدن سایت فروشگاهی شود از جمله این نکات می توان به طراحی رسپانسیو اشاره کرد. در طراحی سایت فروشگاهی باید به سازگار بودن سایت با گوشی ها و تبلت های هوشمند (طراحی سایت واکنش گرا) توجه کرد. اهمیت توجه به این مورد در این است که امروزه بیش از80 درصد از وبگردی ها از طریق موبایل و تبلت ها صورت می پذیرد و طبیعتا طراحی سایتی که با این وسایل هوشمند (مانند موبایل) سازگار باشد این مزیت را به صاحب سایت می دهد که هر شخصی در هر نقطه ای و با هر وسیله ی هوشمندی بتواند اقدام به دیدن سایت یا خرید از سایت کند.

از طرف دیگر، رسپانسیو بودن سایت در رتبه بندی موتورهای جستجوگر (سئو سایت فروشگاهی) نیز اهمیت بسیاری دارند و باعث ارتقاء یافتن بازدید سایت و بهتر شدن رتبه سایت در موتورهای جستجوگر می گردد.
 

طراحی سایت فروشگاهی

امنیت در طراحی سایت فروشگاهی

امنیت در سایت فروشگاهی به دو قسمت تقسیم می شود.
  • قسمت اول: در بخش طراحی و پیاده سازی سایت فروشگاهی می باشد که طراح باید اصول امنیتی را در پیاده سازی سایت فروشگاهی رعایت نماید.

  • قسمت دوم: بخش دوم امنیت مربوط به سرور و کانفینگ آن می باشد که شما باید در انتخاب هاستینگ دقت بسیار زیادی نمایید.

سئو در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی باید اصول سئو( سئو سایت فروشگاهی) و استانداردهای آن رعایت شود که البته سئو به همین جا ختم نمی شود و پس از طراحی سایت فروشگاهی باید به اصول سئو( سئو سایت فروشگاهی) توجه کرد. در آرتاراکس با به کارگیری آخرین فناوری های طراحی و سئو تمامی کدنویسی های صفحات فروشگاه ساز آرتاراکس بر اساس آخرین اصول سئو انجام شده است بطوری که تمامی صفحات کاملا سئو می باشند و دیگر نیازی نیست تا هزینه جداگانه ای برای افزایش بازدید و سئوی سایت خود نمایید.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها

ظاهر و دیزاین سایت فروشگاهی از جهتی بی شباهت به یک مغازه ی لوکس و بزرگ نیست به این صورت که صفحه اصلی سایت باید مانند ویترین مغازه شامل گلچینی از بهترین محصولات و اجناس و خدمات باشد و مشتری با دیدن آن باید دید کلی به تمام خدمات و محصولات پیدا کند.

از سایر تفاوت های سایت فروشگاهی با سایر وب سایت ها باید به نحوه ی مدیریت سایت فروشگاهی اشاره کرد؛ زیرا نحوه ی مدیریت باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان در وب سایت تغییراتی ایجاد کرد زیرا ممکن است یک وب سایت فروشگاهی هر روز یا چندین بار در روز نیاز به اعمال تغییراتی در قیمت ها و موجودی و نوع کالا و ... داشته باشد. برای اینکه بروز کردن سایت فروشگاهی برای صاحبان فروشگاه وقت گیر نباشد باید در زمان طراحی سایت فروشگاهی باید به این تفاوت ها بسیار توجه کرد.
 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

ما در آرتاراکس به شما اطمینان می دهیم که تمامی نکاتی که در این مقاله و در سری مقالات طراحی سایت فروشگاهی به آن ها اشاره کردیم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به دقت مورد توجه و بررسی قرار می گیرد تا مشتریان ما بتوانند به امکانات و ویژگی های مورد نیاز کسب و کار خود دسترسی داشته باشند و به راحتی محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و به فروش برسانند. گروه فنی و مهندسی آرتاراکس با بهره گیری از آخرین متدها و روش های طراحی سایت آماده ارائه خدماتی همچون طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت فروشگاه ساز و طراحی فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش انواع محصولات و خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد. برای طراحی سایت فروشگاهی مورد نظر خود می توانید به صفحه فروشگاه ساز محصولات آراتارکس مراجعه کرده و یا برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با مشاور ما (جلالی: ) تماس حاصل فرمایید.  
 

طراحی سایت فروشگاهی



 



بازگشت به لیست مقالات
  • نظرات کاربران
  • ارسال نظر
اولین نظر را شما ثبت نمایید



working hours
9:00 الی 21:00
phone

0912 064 96 24
026-34 01 9001
phone
026-34 01 9002